logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۱۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

کشیک‌های اطفای حریق در مناطق بحرانی استان زنجان مستقر می‌شوند/ منابع طبیعی در اطفای حریق در حریم شهرها مسئولیتی ندارد

کشیک‌های-اطفای-حریق-در-مناطق-بحرانی-استان-زنجان-مستقر-می‌شوند-منابع-طبیعی-در-اطفای-حریق-در-حریم-شهرها-مسئولیتی-ندارد

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از استقرار کشیک‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از 15 خردادماه در راستای پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق در مناطق بحرانی خبرداد.

به گزارش موج رسا; امروز خلیل آقاجانلو در جلسه کارگروه اطفا حریق، آتش سوزی را یکی از دغدغه‌های اداره کل اعلام کرد و با اشاره به اقدامات حفاظتی یگان حفاظت منابع طبیعی، پوشش گیاهی مناطق استان در اثر بارش مطلوب بهاری را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: امسال نیز در قبال حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی وظیفه مهمی را بر عهده داریم و ضروری است تمامی بخش‌ها و معاونت‌ها در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه حضور به موقع در محل آتش سوزی از ضروریات است، تصریح کرد: ما نباید عدم توجه به این مهم را به کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق ربط دهیم.

وی با بیان اینکه در حریم شهرها اداره کل منابع طبیعی هیچ مسئولیتی برای اطفای حریق ندارد، عنوان کرد: وظایف حفظ و حراست از اراضی در حریم شهرها باید از سوی دستگاه‌های متولی در یک تابلویی نوشته و در محل‌های هدف نصب شود تا در مواقع اطفای حریق مشخص شد مسئولیت حراست از منطقه بر عهده چه کسی است. البته اداره کل منابع طبیعی در حریم شهرها مسئولیت پشتیبانی از دستگاه‌های اجرایی را در این مورد بر عهده دارد.

آقاجانلو با اشاره به استقرار کشیک‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از 15 خردادماه در راستای پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق تاکید کرد: به منظور اثربخشی بیشتر، کلاس‌های آموزشی برای تیم‌های حفاظتی و نیروهای محلی قبل از 15 خرداد برگزار شود.

وی با اشاره به نقش آموزش در کاهش آتش سوزی‌ها و برگزاری برنامه‌های رادیویی و تصویری با محتوای آموزشی عنوان کرد: مسئولین توجه داشته باشد که اگر لازم باشد در این بخش هزینه کنند تا به عرصه‌های ملی آسیب کمتری وارد شود.

خسروی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان نیز با بیان اینکه شهرستان های زنجان، طارم و سلطانیه از مناطق بحرانی به لحاظ آتش سوزی است، بیان کرد: میزان آتش سوزی سال گذشته 75 درصد کاهش یافته بود.

وی خاطر نشان کرد: حدود 82 هکتار از اراضی استان در قالب 20 مورد گزارش حریق در آتش سوختند.

سرهنگ خسروی تجهیز یگان حفاظت، جذب نیروهای محلی در قالب همیاران طبیعت، پاسخگویی 24 ساعته به مردم، نصب تابلوهای هشدار، بومی سازی دستورات سازمان متبوع در حوزه یگان حفاظت و غیره را از اقدامات این یگان در مناطق هدف استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی نیا، مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه منابع طبیعی استان زنجان نیز با بیان اینکه سفیران انفال(8 نفر در زنجان و 2 نفر در سلطانیه) آمادگی دارند در مناطق بحرانی استان در راستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی مناطق هدف همکاری لازم را داشته باشند، گفت: همراهی سفیران انفال جهت حراست از عرصه‌ها در ابعاد تبلیغی ضرورت داشته و بسیار تاثیر گذار است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر