logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۱۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی:

آگهی های جعلی التهاب های شدیدی در بازار مسکن به وجود آورد/جولان سلطان ها در بازار مسکن

آگهی-های-جعلی-التهاب-های-شدیدی-در-بازار-مسکن-به-وجود-آورد-جولان-سلطان-ها-در-بازار-مسکن

کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه درج آگهی های جعلی، التهاب های شدیدی در بازار مسکن به وجود آورد.

حسین محممودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در خصوص آگهی های جعلی که برای بازار مسکن و خودرو مشکل ساز بود در دی ماه سال گذشته هشدار دادم اما این مسئله جدی گرفته نشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این آگهی های جعلی مشکل ساز بوده و موجب افزایش قیمت خودرو و مسکن می شود، افزود: برخی ها به ویژه دلالان با آگهی های جعلی التهاب  های شدیدی در بازار خودرو و مسکن ایجاد کرده اند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت های ارائه شده در این آگهی ها هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد، تصریح کرد: متاسفانه گاهی با آگهی هایی مواجه می شویم که قیمت های نجومی ارائه کرده اند.

محمودی اصل راه اندازی چنین آگهی هایی را موجب ایجاد التهاب در بازار عنوان کرد و گفت: حتی از نظر روانی نیز به جامعه فشارهای بیشماری وارد شد.

وی برضرورت جلوگیری و ایجاد سد برای این نوع تبلیغات تاکید کرد و گفت: همانگونه که سلطان ها به مجازات رسیدند باید سلطان های بیشمار بازار مسکن نیز به سزای عمل خویش برسند.

این کارشناس اقتصادی برضرورت توجه مسئولان و قوه قضائیه برای کنترل بازار تاکید کرد و گفت: متاسفانه سایت های مجازی به صورت رایگان آگهی های فروش خانه‌ را درج می کنند.

محمودی اصل با بیان اینکه درج این آگهی ها موجب شده تا بازار مسکن به سمت قیمت‌ های غیرواقعی سوق یابد، افزود: رقم‌ های درج شده در این سایت ‌های مجازی به هیچ وجه مورد تایید نیست و نباید فریب آن را بخورند.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای خرید مطمئن باید به دفاتر مشاور املاک مراجعه کنند، افزود: سامانه املاک و مستغلات نیز در اختیار عموم قرار دارد که مردم می توانند از آن استفاده کنند و خرید مناسبی داشته باشند.

این کارشناس حذف قیمت مسکن از روی سایت ‌ها را موجب بهبود در وضعیت بازار مسکن عنوان کرد و گفت: اگر چه این اقدام خیلی دیر اتفاق افتاد اما ادامه این روند می تواند قیمت مسکن را واقعی کند.

محمودی اصل تصریح کرد: قیمت‌ گذاری که از سوی دلالان و سوداگران در این سایت‌ ها انجام می‌ شد از نظر روانی برای بسیاری از متقاضیان مشکل ‌ساز شده بود.

وی قیمت‌ های بارگذاری شده در سایت ها را کاذب و حبابی عنوان کرد و گفت: حذف قیمت از روی این سایت ‌ها باعث ایجاد جو آرامی بر بازار مسکن شده است.

این کارشناس بیان داشت: دولت باید اقدامات لازم را برای افزایش میزان عرضه و تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد، چرا که هم اکنون بازار مسکن نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر