logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۱۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

طرح تصمیم در 3 شهرستان استان زنجان اجرایی می شود/ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در دور افتاده ترین روستاهای زنجان

طرح-تصمیم-در-3-شهرستان-استان-زنجان-اجرایی-می-شود-ارائه-خدمات-توانبخشی-مبتنی-بر-جامعه-در-دور-افتاده-ترین-روستاهای-زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح تصمیم در آینده نزدیک در شهرستان های ابهر، خدابنده و خرم دره خبرداد.

سلمان حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی متولی صدور مجوز برای روستا مهدها و مهدهای کودک است.

وی با بیان اینکه روستایی وجود ندارد که دارای متقاضی راه اندازی روستا مهد باشد و بهزیستی این مجوز را صادر نکند، افزود:در صورت وجود متقاضی برای راه اندازی روستا مهد، ظرف دو هفته مجوز صادر می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: روستاها دارای بهورز بوده و خدمات رسانی لازم به معلولان ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در دور افتاده ترین روستاهای استان زنجان نیز خدمات  توانبخشی مبتنی بر جامعه به معلولان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: در همه روستاهای استان معلولان شناسایی و خدمات لازم از سوی بهزیستی ارائه می شود.

حسینی از اجرای طرح طلاق در قالب سامانه تصمیم از سال گذشته در شهرستان زنجان خبرداد و گفت: این طرح به صورت پایلوت به منظور تبدیل مناقشات قضایی خانواده ها به  ارائه خدمات روانشناسی برای زوجین متقاضی طلاق اجرایی می شود.

وی با اشاره به اثرات مطلوب اجرای این طرح در شهرستان زنجان،خاطرنشان کرد: از معدود استان هایی هستیم که این طرح در یک سال گذشته اجرایی شده است.

این مسئول از اجرای این طرح در آینده نزدیک در شهرستان های ابهر، خدابنده و خرم دره خبرداد و گفت: این طرح به منظور کاهش طلاق در جامعه اجرایی می شود.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس خدمات اجتماعی در زنجان، خاطرنشان کرد: همشهریان می توانند با تماس با خط 123 موارد مربوط به همسر آزادی، خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی را با مددکاران و روانشناسان این اوژانس در میان بگذارند.

گفتنی است،سامانه کاهش طرح طلاق ( تصمیم ) با حضور معاون امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و اعضاء  کارگروه کاهش طلاق شهریور ماه سال گذشته در زنجان رونمایی شد.

با توجه به این امر که طبق ماده 80 ، دولت مکلف به کاهش طلاق تا 25 درصد است،این سامانه قبل از ارسال پرونده به دادگاه به منظور ایجاد صلح و سازش به متقاضیان مشاوره داده می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر