logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۱۰۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون دانشگاه زنجان در واکنش به حواشی ایجاد شده در این دانشگاه مطرح کرد

اجرای موسیقی در هر برنامه‌ای نیاز به مصوبه شورای فرهنگی دارد/ برداشتم از مصوبه را اجرا کردم/ اشتباه‌مان این بود که موسیقی و تئاتر را برای اختتامیه درخواست کردیم

اجرای-موسیقی-در-هر-برنامه‌ای-نیاز-به-مصوبه-شورای-فرهنگی-دارد-برداشتم-از-مصوبه-را-اجرا-کردم-اشتباه‌مان-این-بود-که-موسیقی-و-تئاتر-را-برای-اختتامیه-درخواست-کردیم

معاون دانشگاه زنجان با اشاره به حواشی ایجاد شده روزهای گذشته این دانشگاه گفت: برداشتم از مصوبه را اجرا کردم که ممکن است اشتباه باشد.

سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه برنامه خوابگاه‌ها به مناسبت هفته خوابگاه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: این یک برنامه کشوری بوده که در تمام دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه در نظر گرفته شده برای دانشگاه زنجان تنها یک قسمت نیاز به مصوبه شورای فرهنگی داشت، ابراز کرد: قسمت موسیقی نیاز به مصوبه شورای فرهنگی داشت یعنی طبق آئین نامه هربرنامه دارای موسیقی باید مصوبه این شورا را داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه تمام برنامه های دانشگاه نیاز به مصوبه شورای فرهنگی ندارد، عنوان کرد: ما به خاطر وجود موسیقی در برنامه هفته خوابگاه آن را به شورای فرهنگی بردیم، ما به شورای فرهنگی پیشنهاد دادیم در خوابگاه برادران موسیقی و در خوابگاه دختران تئاتر برگزار شود.

وی بیان کرد: بعد از بحثهای مختلف در شورا در نهایت درخوست ما مورد موافقت شورای فرهنگی در خصوص اختتامیه برنامه در 30 اردیبهشت ماه قرار گرفت.

حسینی در مورد دلایل تغییر برنامه گفت: ما بنا به ضرورتها برنامه را از اختتامیه به افتتاحیه تغییر دادیم و از طرفی برای تئاتر خوابگاه دختران نتوانستیم گروهی را هماهنگ کنیم و به خاطر این موسیقی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه هفته خوابگاه‌ها روز دوشنبه آغاز شد، خاطرنشان کرد: ورزش باستانی، مسابقه طناب کشی، پخش فیلم در خوابگاه برادران و مسابقه آشپزی، دارت، پخش فیلم و نقالی در خوابگاه خواهران از جمله دیگر برنامه های هفته خوابگاه‌ها در دانشگاه زنجان است.

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه در برنامه خوابگاه دختران اجرای موسیقی زنده را داشتیم، اظهار کرد: برداشت ما این بود که چون از نظر محتوایی موسیقی را برای خوابگاه برادران پذیرفته بنابراین اجرای موسیقی در خوابگاه دختران نیز موردی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طبق مصوبه شورای فرهنگی عمل نشده است، گفت: ما نیازی ندیدیم که اجرای موسیقی در خوابگاه دختران را دوباره در شورای فرهنگی مطرح کنیم چون تصور مخالفت از سوی شورای فرهنگی را نداشتم

حسینی ادامه داد: اگر بنده اجرای موسیقی در خوابگاه دختران و برادران را به شورای فرهنگی می‌بردم و شورا با اجرای موسیقی در خوابگاه دختران مخالت می‌کرد، آنگاه موضوع فرق می‌کرد اما خودمان اجرای تئاتر را در خوابگاه دختران پیشنهاد کردیم.

وی با بیان اینکه بنده تغییر کلی در برنامه‌ها نداده و تنها چیدمان برگزاری برنامه را تغییر دادم، عنوان کرد: بنده دنبال جذب بیشترین مخاطب بودم و به خاطر همین چیدمان برنامه را تغییر دادم.

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری برنامه طبق زمان بندی پیش بینی شده وجود نداشت تا مصوبه شورای فرهنگی نیز رعایت شود، افزود: ما به هر حال نمی‌توانستیم گروه تئاتری را برای خوابگاه دختران در این هفته هماهنگ کنیم.

وی در خصوص همزمانی برگزاری مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام با رقص و هلهله دانشجویان دختر نیز گفت: مجموعه دانشگاه زنجان از صدر تا ذیل به دنبال حرمت شکنی شهدا نیستند و اگر ما از برنامه سالگرد شهدا باخبر بودیم برنامه خوابگاه را کنسل می‌کردیم و یا همان برنامه شهدا را برای آن شب در نظر می‌گرفتیم.

حسینی با بیان اینکه هیئت نیز به خاطر اینکه هفته آینده منتهی به ولادت امام حسن مجتبی(ع) است برنامه را یک هفته جلوتر برگزار کرده است، عنوان کرد: الزاما نه نظر بنده می‌تواند درست باید و نظر آنهایی که مراسم دوشنبه شب را غیرقانونی می‌دانند بنابراین ممکن است نظر بنده نیز درست نباشد.

وی با اشاره به اینکه ما برنامه آن شب را در سایت اعلام کردیم اما وحی منزل نبود، گفت: بنده پوسترهای مراسم شهدا را ندیده بودم و اطلاعی از این برنامه نداشتم.

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود تحلیل خودتان را اعمال کنید پس نقش و مصوبات شورای فرهنگی چه می‌شود؟ ابراز کرد: شورای فرهنگی در خصوص محتوای برنامه ها نظر می‌دهد اما برای اجرا و تغییر زمان ما می‌توانیم تصمیماتی بگیریم، شاید این اشتباه بنده بود که گفتم موسیقی و تئاتر در اختتامیه باشد و باید مصوبه را برای کل هفته می‌گرفتم.

وی در پایان گفت: اجرای این برنامه نظر و برداشت بنده بود که ممکن است اشتباه هم باشد. تحلیل من این بود چون اجرای موسیقی در خوابگاه برادارن مشکلی ندارد، همان برنامه در خوابگاه دختران نیز مشکلی نخواهد داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر