logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۰۹۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان زنجان خبرداد

فعالیت 860 دستگاه ناوگان در بخش حمل و نقل بین شهری زنجان/چهار شهرستان زنجان پایانه مسافربری ندارد

فعالیت-860-دستگاه-ناوگان-در-بخش-حمل-و-نقل-بین-شهری-زنجان-چهار-شهرستان-زنجان-پایانه-مسافربری-ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 860 دستگاه ناوگان در بخش حمل و نقل عمومی بین شهری با 2 هزار و 100 راننده حرفه ای فعال هستند.

عبدالحسین علی اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در سال گذشته در بخش حمل و نقل مسافر،یک میلیون و 449 هزار نفر در قالب 222 هزار و 971 سفر جابه جا شدند.

وی با اشاره به اعزام 7 هزار و 436 نفر در قالب 169 سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، افزود:همکاری مطلوبی در این زمینه انجام شد.

 این مسئول از فعالیت 40 شرکت حمل و نقل در استان زنجان خبرداد و گفت:860 دستگاه ناوگان در بخش حمل و نقل عمومی بین شهری با 2 هزار و 100 راننده حرفه ای فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد 156دستگاه اتوبوس است که 65 دستگاه وی آی پی هستند، افزود: 473 دستگاه سواری و 221 دستگاه مینی بوس در استان فعالیت می کنند.

علی اکبری با اشاره به فعالیت 4 پایانه مسافری در استان زنجان، گفت: وضعیت پایانه مرکزی استان زنجان مطلوبتر است که ضروری است از شهرداری تقدیر شود.

وی بیان داشت: وظیفه احداث و نگهداری پایانه های مسافربری بر عهده شهرداری ها است و شرکت های حمل و نقل و رانندگان به عنوان بهره بردار از آن استفاده می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان برضرورت تکمیل و بهسازی آسفالت محوطه پایانه مرکزی، راه اندازی جایگاه سوخت، راه اندازی کارواش،ایجاد اتاق مادر و کودک و ایجاد اتاق استراحت رانندگان در این پایانه تاکید کرد.

علی اکبری برضرورت احداث  پایانه مسافربری در جاده بیجار -جنوب زنجان- تاکید کرد و بیان داشت:در حال حاضر  وضعیت جابه جایی مسافران در این محور مطلوب نیست و  مسافران درگیر مشکلات هستند.

وی با اشاره به مشکلات پایانه مسافربری شهرستان ابهر،خاطرنشان کرد:تعمیر و اصلاح کف ورودی، زیباسازی نمای داخلی،راه اندازی اتاق انتظار، راه اندازی اتاق مادر و کودک،تعمیر سرویس های بهداشتی و نمای ورودی و اسکان موقت مسافران در این پایانه ضروری است.

این مسئول وضعیت پایانه مسافربری خدابنده را نسبتا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر چه این پایانه استیجاری است و دارای مشکلاتی است اما مسافران را جابه جا می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در چهار مرکز شهرستان پایانه نداریم،گفت: شهرستان های ماهنشان، خرم دره، طارم و سلطانیه بدون پایانه مسافربری هستند.

علی اکبری برضرورت راه اندازی پایانه های مسافربری در این چهار شهرستان تاکید کرد و گفت: تنها پایانه استاندارد در مرکز زنجان فعالیت می کند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر