logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۰۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در بیانیه بسیج اساتید، دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد

مسئولان دانشگاه زنجان، عمدا قانونی شکنی می کنند/ مصوبات جلسات و آنچه رخ می‌دهد، کاملا متفاوت است

مسئولان-دانشگاه-زنجان،-عمدا-قانونی-شکنی-می-کنند-مصوبات-جلسات-و-آنچه-رخ-می‌دهد،-کاملا-متفاوت-است

بسیج اساتید، دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در واکنش به حواشی ایجاد شده و قانون شکنی‌ها در دانشگاه زنجان بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش موج رسا;  بسیج اساتید، دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در واکنش به هتک حرمت شهدای این دانشگاه و همچنین قانون شکنی‌ها  بیانیه‌ای را صادر کردند.

متاسفانه برای بار دوم طی روزهای اخیر شاهد اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان بودیم و این بار یقین کردیم که مسئولان دانشگاه به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم اند.

شب گذشته شاهد برگزاری برنامه رقص و پایکوبی به همراه پخش موسیقی زننده در خوابگاه دخترانه دانشگاه زنجان بودیم.

پیش از آن که محتوای جلسه را بخواهیم بررسی کنیم، از این نگران هستیم که چرا آن چه در جلسه رسمی شورای فرهنگی دانشگاه زنجان  با حضور رئیس، معاونت ها، مسئول نهاد رهبری، نمایندگان تشکل های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیات علمی دانشگاه مصوب گشته، اینچنین زیر پا نهاده می شود.

1. در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه زنجان مصوب گردید که برنامه جشن به مناسبت هفته خوابگاه ها برگزار گردد و صراحتا ذکر شد که پخش موسیقی زنده در خوابگاه پسرانه و در مورخه 30 اردیبهشت ماه صورت پذیرد. اما شاهد بودیم که معاونت دانشجویی دانشگاه با مسئولیت جناب آقای دکتر حسینی، علاقمند به بی احترامی نسبت به مصوبه رسمی دانشگاه می شوند و پخش موسیقی را در شامگاه 23 اردیبهشت ماه و در خوابگاه دخترانه انجام می دهند.

2. آیا مسئولان دانشگاه زنجان نمی دانستند که ویژه برنامه سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه زنجان در چنین شبی در حال برگزاری است که با چنین اقدام خلاف مصوبه رسمی دانشگاه، دختران خوابگاهی و از همه جا بی خبر را تحریک به رقص و هلهله و پایکوبی می کنند؟ آیا از نزدیک بودن خوابگاه دخترانه و مزار شهدای گمنام و مسجد دانشگاه بی اطلاع بوده اند یا تعمدا علاقه بر بی احترامی نسبت به سالگرد تدفین این شهدای والامقام داشته اند؟

3. متاسفانه زیرپا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه زنجان توسط مسئولانی که خود در همان جلسات حضور داشته اند، تبدیل به یک امر عادی و کم اهمیت شده است؛ چرا که چندی پیش هم برنامه ای که مجوز موسیقی در آن به واسطه نزدیکی به محیط آموزشی دانشگاه صادر نشده بود، با بی توجهی عامدانه مسئولان دانشگاه زنجان، همراه با موسیقی اجرا شد و ادامه دار شدن چنین اتفاقاتی زنگ خطر جدی برای دانشگاه زنجان است.

4. مسئولان دانشگاه زنجان اگر قرار است این چنین بی قانونی را ترویج و تمجید کنند و در مقابل اتفاقات سلسله وار خلاف مصوبات رسمی دانشگاه ساکت باشند، در حقیقت هرج و مرج و بی قانونی را در محیط دانشگاه ترویج می کنند و خواسته یا ناخواسته پالس مثبتی به تمام دانشجویان و فعالان دانشجویی نسبت به زیرپا نهادن قوانین دانشگاه می دهند و اگر چنین روالی ادامه یابد، مسلما ما هر اتفاق ناگوار و غیرقانونی دیگری که در آینده رخ دهد را متوجه مسئولان قانون شکن دانشگاه زنجان می دانیم.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : مینا ] [ ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ]
من یکی از دانشجوهای دانشگاه سراسری زنجان هستم و به عنوان شاهد لازم دونستم نکاتی رو عرض کنم. به مناسبت هفته سراهای دانشجویی به مدت یک هفته هرشب برنامه های متنوعی تو محوطه ی خوابگاه برگزار می شد یک شب مسابقه ی آشپزی یک شب موسیقی محلی یک شب تئاتر و ... . کلیپی که شما دیدید محوطه ی داخل خوابگاه هست و هیچگونه دیدی به بیرون محوطه نداشت و حتی یک آقا هم حضور نداشت. ضمنا مراسم بزرگداشت شهدا همزمان تو مسجد در حال برگزاری بود و عزیزانی که میخواستند شرکت کنند تشریف برده بودند. هردفعه گروهی از بچه ها تو محوطه برای خودشون میگن و میخندن اما اینبار فقط دسته جمعی شد و همه دور هم بودن. مگر نه اینکه خود اسلام هم به شادی تاکید داره؟ دانشجویی که سختی غربت رو تحمل میکنه حق یکشب شادی رو هم نداره؟ التماس تفکر و انصاف
فرم ارسال نظر