logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۰۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گزارش موج رسا از یک شب پرحاشیه دانشگاه زنجان؛

رقص و هلهله در سالگرد تدفین شهدا در دانشگاه زنجان!/ چشم بسته مسئولان دانشگاه در برابر قانون‌شکنی‌ها+ فیلم

رقص-و-هلهله-در-سالگرد-تدفین-شهدا-در-دانشگاه-زنجان!-چشم-بسته-مسئولان-دانشگاه-در-برابر-قانون‌شکنی‌ها+-فیلم

اتفاقات حاشیه‌ساز و غیرقانونی در دانشگاه زنجان کار را به جایی رسانده که حتی حرمت شهدا و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام نیز حفظ نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; با اینکه از چند روز پیش تبلیغات برنامه سالگرد تدفیین شهدای گمنام دانشگاه زنجان انجام شده و دانشجویان برای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مزار شهدای گرانقدر گرد آمده بودند اما عده‌ای از با حرمت شکنی و با پخش موسیقی اقدام به رقص و هلهله کردند.

این ماجرا در حالی رقم خورده که نه تنها اتفاق غیرقابل قبولی در شبهای ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود بلکه مراسم سالگرد شهدا را تحت الشعاع قرارداده است، شهدایی که برای آرامش همین دانشجویان جانشان را فدا کرده و اکنون هم در گمنامی مانده‌اند.

با این اتفاقاتی که در دانشگاه زنجان روی می‌دهد، مشخص نیست مسئولان این دانشگاه چه زمانی جلوی این گونه اتفاقات ایستاده به این حواشی تلخ پایان خواهند داد.

با توجه به نزدیکی خوابگاه دختران به مزار شهدای گمنام و همچنین مسجد دانشگاه، صدای هلهله و موسیقی دانشجویان دختر فضا را دربرگرفته و مراسم سالگرد تدفین شهدا را تحت الشعاع قرار داده بود که باید دید این اقدام دانشجویان با چه برخوردی همراه خواهد بود.

مهدی ایمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده در این دانشگاه گفت: برنامه شب گذشته خوابگاه خواهران کاملا غیرقانونی و بدون مجوز شورای فرهنگی دانشگاه بوده و برای ما عجیب بود که چگونه معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان در شب سالگرد تدفین شهدای گمنام اقدام به برگزاری چنین برنامه ای می کند؟

عضو شورای فرهنگی دانشگاه زنجان عنوان کرد: آنچه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه زنجان به تصویب رسید تنها و تنها برگزاری جشن به مناسبت هفته خوابگاه ها در خوابگاه برادران بود و مجوزی برای چنین اقدامی در خوابگاه خواهران داده نشده است، ضمن اینکه حتی قرار بود موسیقی استفاده شده در جشن نیز، موسیقی ملایم و بدون استفاده از موسیقی های شاد و رقص آور باشد.

افشین مقدم دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان نیز با ابراز تاسف از اتفاق شب گذشته خاطرنشان کرد: مجوز شورای فرهنگی دانشگاه زنجان تنها در یک مورد به تصویب رسید و آن هم در روز 30 اردیبهشت ماه و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) صادر شد؛ ولی در کمال تعجب شاهد بودیم که این برنامه در خوابگاه خواهران و یک هفته زودتر از موعد به وقوع پیوست که بسیار باعث تعجب و تاسف است.

گفتنی است، چندی پیش نیز اتفاقی مشابه در دانشگاه زنجان رخ داد که در طی آن برنامه جشنی همراه با موسیقی و رقص محلی دانشجویان در محوطه مهندسی دانشگاه زنجان رخ داد که در برنامه مزبور نیز مجوز موسیقی صادر نشده بود؛ اما برنامه بدون توجه به مرجع قانون گذار، برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بهمن میرزاخانی ] [ ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ]
کاش ما ایرانی‌ها کمی انصاف داشتیم. یجوری خبرها رو می‌نویسید که انگار معاونت دانشجویی عمداً چنین برنامه‌ای رو اجرا کرده و قصد توهین به شهدا داشته! نه عزیز من! اولاً دانشجویان انقلابی ظاهراً در مورد برنامه‌شون اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و این تداخل به‌وجود اومده. ثانیاً مراسم بزرگداشت تدفین شهدای گمنام دانشگاه زنجان، بیست‌وهشتم اردیبهشت است نه بیست‌وسوم که این مراسم رو زودتر برگزار کرده‌اند (به چه دلیل؟ نمی‌دانم!)... لطفاً همه‌چی رو به همه‌چی ربط ندیم. انصاف هم چیز خوبیست!!!
[ نام : زهرا ] [ ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ]
هیهاااااات من الذله
[ نام : حاج وحید ] [ ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ]
اگه میدونستم دیشب گل میگرفتم اونجا رو
فرم ارسال نظر