logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۰۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان:

بیمارستان امام حسین(ع) زنجان به دستگاه امحای زباله مجهز است/ امحای زباله‌های شیمیایی و دارویی به روش تخصصی انجام می‌شود

بیمارستان-امام-حسین(ع)-زنجان-به-دستگاه-امحای-زباله-مجهز-است-امحای-زباله‌های-شیمیایی-و-دارویی-به-روش-تخصصی-انجام-می‌شود-

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با اشاره به مکانیزم امحای زباله‌های بیمارستان امام حسین(ع) زنجان گفت: امحای زباله‌های عفونی در این بیمارستان با استفاده از دستگاه و به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.

عباس مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص روش معدوم سازی و دفن زباله‌های بیمارستانی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه‌های متعدد تصمیم‌گیری شد اولا زباله‌ها از بابت عفونی و غیرعفونی تفکیک شده و بعد کار معدوم سازی اتفاق بیفتد اظهار کرد: این اقدام جداسازی در بخش‌های مختلف بیمارستان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از این اقدام در خصوص امحای زباله‌های بیمارستانی اقدام به خرید دستگاه کردیم و به عنوان اولین مرکز درمانی در استان هستیم که اقدام به خرید این دستگاه کردیم و با این اقدام کار زباله سوزی که به محیط زیست زیان آور بود کنار گذاشته شد.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با اشاره اینکه با استفاده از این دستگاه‌ کار ضد عفونی زباله‌ها با روش‌های مختلف به صورت کامل انجام می‌شود افزود: در حال حاضر معدوم سازی زباله‌ها نیز بدون سوزاندن انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بعد از کار ضد عفونی زباله‌ها توسط نیروهای شهرداری در محل جدایی از زباله‌های شهری معدوم می‌شود.

مرتضوی در خصوص امحای زباله‌های شیمیایی که مربوط برخی از داروها است خاطر نشان کرد: این زباله‌ها در بخش‌های بیمارستانی جداسازی می‌شود و با عقد قراردادی که با مراکز تخصصی امحای این گونه زباله‌ها داریم کار امحا انجام می‌شود که قبلا به استان اصفهان فرستاده م‌شد ولی در حال حاضر به استان قزوین فرستاده می‌شود تا کار امحا به روش تخصصی انجام شود.

وی بیان کرد: امحای این گونه زباله‌ها نیز با مراحل خاصی به منظور حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود تا آلایندگی هیچ گونه زیست محیطی ایجاد نشود.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان عنوان کرد: بیمارستان امام حسین(ع) زنجان در سال 96 در رابطه با امحای زباله‌ها از طرف محیط زیست که تحت پایش هم بودیم به عنوان تنها مرکز درمانی سبز برتر انتخاب شد.

وی در ادامه در خصوص تسهیل فرآینده آزمایشگاهی بیمارستان امام حسین(ع) افزود: در چند سال گذشته فرآیند نوبت دهی آزمایشگاهی یک ماهه و دوماه و نهایتا یک هفته‌ای بود ولی در حال حاضر این فرآینده برداشته شده و آزمایش‌ها به روز انجام می‌شود و فرآیند نوبت دهی دیگر وجود ندارد.

مرتضوی با بیان اینکه اقدامات موثری هم در حوزه سی‌تی‌اسکن در این بیمارستان انجام شده است افزود: در دو سه سال پیش در این بخش نیز نوبت دهی وجود داشت ولی در حال حاضر نوبت دهی در این بخش حذف شده و در این بخش تا شب برای مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر