logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان:

ثبت‌نام ۱۶۴۳ نفر در استان زنجان برای انتخابات شوراها

ثبت‌نام-۱۶۴۳-نفر-در-استان-زنجان-برای-انتخابات-شوراها

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از ثبت‌نام ۱۶۴۳ نفر در استان زنجان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

بهروز مهدوی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان تا پایان روز پنجم اظهار کرد: ۱۶۴۳ از روز نخست ثبت‌نام تا به امروز در استان زنجان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد ۲۹۷ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۱۳۴۶ نفر نیز برای شوراهای روستایی هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با بیان اینکه ۵۶ نفر از ثبت‌نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا زنان هستند عنوان کرد: ۱۵۸۷ از ثبت‌نام کنندگان نیز مرد بوده که از روز نخست تا به امروز ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار از صبح امروز تا این لحظه ۴۷۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند گفت: ۶۲ نفر از این تعداد برای شوراهای شهر و ۴۰۹ نفر نیز برای شوراهای روستایی ثبت‌نام کرده‌اند.

مهدوی خاطرنشان کرد: از افرادی که امروز ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند ۱۰ نفر زن و ۴۶۱ نفر نیز مرد هستند.

وی با بیان اینکه دو روز برای ثبت‌نام از داوطلبان باقی مانده است، ابراز کرد: بر اساس ماده ۴۵ تبصره یک قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام از داوطلبان فقط هفت روز بوده و قابل تمدید نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان تصریح کرد: می‌توان در این هفت روز به صورت ۲۴ ساعته ثبت‌نام را انجام داد اما ثبت‌نام بعد از اتمام هفت روز امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل داوطلبان فقط دو روز برای ثبت‌نام فرصت دارند.

وی بیان کرد: درخواست ما این است تا تمامی کسانی که قصد کاندیداتوری دارند حتما در این دو روز مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

مهدوی با بیان اینکه روستاهای تا ۱۵۰۰ نفر جمعیت باید حداقل پنج نفر نامزد داشته باشند تا انتخابات در آن روستا برگزار شود، افزود: روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر نیز باید هشت نامزد انتخاباتی داشته باشند.

وی گفت: اگر روستایی کمتر از تعداد ذکر شده نامزد انتخاباتی داشته باشد امکان برگزاری انتخابات در آن روستا وجود ندارد و از طرفی با توجه به اینکه داوطلبان باید تایید صلاحیت نیز بشوند درخواست ما این است که تعداد بیشتری ثبت‌نام کنند تا در صورت رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان در روند انتخابات آن روستا خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر