logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۰۹۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبرداد

بهره‌برداری طرح ارتقاء فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان

بهره‌برداری-طرح-ارتقاء-فاز-نخست-تصفیه-خانه-فاضلاب-شهر-زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طرح ارتقاء فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان امسال به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان از 125 هزار نفر فعلی به 190 هزار نفر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در افق طرح تصفیه خانه  فاضلاب شهر زنجان و با احداث فاز دوم این تصفیه خانه ، جمعیت تحت پوشش آن به 410 هزار نفر در سال 1400 خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: ارتقاء فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته و احداث فاز دوم این پروژه نیز 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جزء قاسمی افزود: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان با اجرای طرح های توسعه ای از 27 هزار متر مکعب به 75 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: برای پوشش کامل خدمات فاضلاب در شهر زنجان باید 630 کیلومتر شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب احداث شود که تا کنون 330 کیلومتر از این میزان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از آلودگی منابع زیر زمینی ناشی از دفع فاضلاب بصورت چاه جذبی و مشکلات زیست محیطی ناشی از هدایت فاضلاب در مسیرهای اصلی و فرعی عمومی شهر زنجان اجرا می شود.

وی گفت: تاکنون برای توسعه شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر زنجان 530 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و 50 درصد از شهر زنجان تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر