logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۰۹۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

روزانه 30 هزار نفر از جشنواره غذای اکو بازدید کردند/رتبه 4 زنجان در بوم گردی

روزانه-30-هزار-نفر-از-جشنواره-غذای-اکو-بازدید-کردند-رتبه-4-زنجان-در-بوم-گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به طور میانگین روزانه 30 هزار نفر از جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان بازدید کردند.

 

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فعالیت 232 نفر در 52 کارگاه ملیله در استان زنجان،خاطرنشان کرد: ملیله زنجان به واسطه نوع عیار نقره که 99 درصد است،دارای ملیله مرغوبی است.

رحمتی افزود: امسال نیز همچون سه سال گذشته زنجان جزو شهرهای نمونه در زمینه ارائه خدمات سفر بود.

وی با اشاره به انجام نظر سنجی در بین گردشگران ،امنیت استان زنجان همواره مورد توجه گردشگران بوده است، افزود: امسال این نظر سنجی به صورت کشوری انجام شده است که نیروی انتظامی زنجان برترین رتبه را کسب کرده است.

این مسئول بیان داشت: پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم امسال به عنوان مهمترین رویداد گردشگری خارجی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حضور گردشگران خارجی آلمان، ایتالیا،فرانسه، لهستان و ترکیه در این جشنواره، گفت: برخی از کشورهای عربی نیز در طول برگزاری این جشنواره از آن بازدید کردند.

رحمتی خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه 30 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.

وی افزود: این رویداد با حضور 17 تیم خارجی آشپزی و هشت تیم ایرانی از استان های مختلف در این جشنواره شرکت کردند.

این مسئول از حضور هنرمندان 18 استان کشور در این جشنواره خبرداد و گفت: با برپایی 30 غرفه این هنرمندان به ارائه صنایع دستی خود پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سال گذشته چهار جلسه کارگروه گردشگری در زنجان برگزار شد که 26 مصوبه تصویب شد که از این تعداد 20 مصوبه اجرایی شده است.

رحمتی بیان داشت: در سال گذشته 96 بوم گردی در استان زنجان فعالیت می کردند که استان زنجان دارای رتبه چهارم کشوری در این زمینه است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: یک میلیون و 449 هزار و 531 در قالب 222 هزار سفر در جاده های استان ثبت شد.

*فعالیت 4 پایانه مسافربری در استان زنجان

علی اکبری با اشاره به فعالیت 4 پایانه مسافربری در استان زنجان، گفت: وظیفه احداث و نگهداری پایانه های مسافربری برعهده شهرداری است.

وی گفت:  21 مجتمع در حال بهره برداری داریم که 12 مجتمع در آزاد راه زنجان- تبریز و زنجان –تهران فعالیت می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 20 مجتمع در دست احداث است و 37 مورد نیز در درخواست در این زمینه ارائه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های استان زنجان برضرورت ارتقای کیفیت خدمات رسانی در مجتمع های خدماتی استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر