logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۰۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه میراث فرهنگی زنجان مطرح شد؛

خانه ملیله زنجان تا آخر تابستان راه اندازی می شود/ سرمایه گذاران از مجموعه گردشگری گلابر استقبال نکردند

خانه-ملیله-زنجان-تا-آخر-تابستان-راه-اندازی-می-شود-سرمایه-گذاران-از-مجموعه-گردشگری-گلابر-استقبال-نکردند

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: خانه ملیله زنجان تا آخر تابستان برای جهانی شدن شهر زنجان،راه اندازی می شود.

به گزارش موج رسا; اولین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با حضور معاون امور عمرانی استاندار زنجان برگزار شد.

در ابتدای جلسه شرکت آب منطقه ای استان از آخرین وضعیت و اقدامات در زمینه فعال سازی ظرفیت های گردشگری سد گلابر و بررسی پیشنهادات مربوط به نحوه واگذاری مجموعه گردشگری سد گلابر به متقاضیان خرد و کلان گزار شد که نماینده شرکت آب منطقه ای استان از عدم استقبال سرمایه گذاران در این مجموعه خبرداد.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز برضرورت تعریف پکیچ ها خرد و ارائه آن به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد و گفت: این اداره کل نظر خود را در خصوص این پکیچ ها می دهد و به دنبال سرمایه گذار نیز باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه با اشاره به ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله،اظهار داشت:ملیله دستاورد تمدنی شهر زنجان محسوب می شود.

رحمتی با بیان اینکه با نامگذاری زنجان به عنوان شهر ملی ملیله،جهانی شدن آن نیز پیگیری شد و با حضور هیجا غداوی ظرفیت های استان زنجان در این زمینه معرفی شد.

وی افزود: امیدواریم تا اواسط تابستان زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کنیم.

وی گفت: برای ثبت نهایی باید مدیریت شهری و سیاسی منطقه و سازمان های مردم نهاد متعهد به حفظ این هنر اصیل در منطقه باشند.

این مسئول از راه اندازی خانه ملیله تا آخر تابستان در زنجان خبرداد و گفت: یکی از ضرورت های جهانی شدن زنجان به عنوان شهر ملیله راه اندازی این خانه است.

معاون شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه از برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره ها برای معرفی ملیله در زنجان خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت ها برای انتخاب زنجان به عنوان شهر پیشرو در بین کشورهای عضو اکو،اجرای المان ها و احجام ملیله، برگزاری دوره های آموزشی ملیله، همکاری در نصب بنرهای ملیله در سطح شهر از جمله اقدامات شهرداری در این زمینه محسوب می شود.

احمدی با اشاره به نامگذاری معابر و میادین در خصوص هنر ملیله کاری و استفاده از استادان مطرح، بیان داشت: پیش بینی غرفه در بازارچه های محلی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی گفت: شهرداری از هر برنامه ای در حمایت از صنعت ملیله حمایت می کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر