logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۰۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

تشدید نظارت و بازرسی‌ها در استان زنجان/ 90 درصد گزارشات مردمی منجر به کشف تخلف شده است

تشدید-نظارت-و-بازرسی‌ها-در-استان-زنجان-90-درصد-گزارشات-مردمی-منجر-به-کشف-تخلف-شده-است-

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به افزایش فوق‌العاده همکاریهای و گزارشات مردمی در زمینه گرانفروشی گفت: 90 درصد گزارشات مردمی منجر به کشف تخلف شده است. 

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش میزان بازرسی‌ها به منظور جلوگیری از احتکار کالا و گرانفروشی در سطح استان زنجان اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده 160 حلقه تایر خودرو به ارزش 490 میلیون ریال در شهرستان زنجان کشف شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین 110 حلب روغن نباتی 16 کیلویی به ارزش 100 میلیون ریال کشف شد بیان کرد: بازرسی‌ها به صورت مستمر در استان زنجان توسط بازرسان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به افزایش و تشدید نظارتها در استان گفت: تعداد بازدید‌ها از مراکز عرضه کننده کالاهای اساسی افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش گزارشات مردمی در زمینه گرانفروشی در سطح استان بیان کرد: همکاریهای مردم در زمینه جلوگیری از احتکار کالا و گرانفروشی در سطح استان فوق‌العاده افزایش یافته است.

فغفوری عنوان کرد: از 4 کشفیات مهمی که اخیرا در سطح استان زنجان اتفاق افتاد 3 مورد براساس گزارش‌های مردمی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری مردم بسیار رضایت بخش است و این نشان می‌دهد که مردم احساس مسئولیت می‌کنند افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و احتکار به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش دهند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان عنوان کرد: تا به امروز 90 درصد گزارشات مردمی منجر به کشف تخلف شده است.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات انبارها در سامانه جامع انبارها بیان کرد: هر کسی اجناسی از سایر استانها وارد می‌کند باید اطلاعات انبار خود را در سایت جامع انبارها ثبت کنند.   

فغفوری بیان کرد: اطلاعات این سامانه مشخص می‌کند که اجناس موجود در انبار در بازار عرضه می‌شود یا نه. و همه انبارداران باید اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه در انبار کشف احتکار خرما مشخص شد که کالاهای احتکار شده در مدت دو سه ماه در بازار عرضه نشده است افزود: مشخص بود که این محموله با نیت احتکار انبار شده بود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه در سامانه جامع انبار همه موارد و مشخصات و اطلاعات انبارها رصد می‌شود بیان کرد: همه انبارداران موظف هستند محل نگهداریها کالاهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از کشف انبار احتکار کالا تشکیل پرونده انجام شده و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود گفت: براساس تصمیم قاضی تعزیرات حکومتی حکم مورد نظر برای فرد متخلف صادر می‌شود.

فغفوری افزود: کالاهای کشف شده براساس تصمیم قاضی اعمال قانون می‌شود و عمدتا تصمیم‌گیری می‌شود کالاهای کشف شده مانند خرما و غیره از طریق فروشگاه‌های معتبر با قیمت مصوب در بین شهروندان توزیع شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر