logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۰۹۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان؛

بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی تا مرداد در زنجان افتتاح می شود/ نگاه ویژه به معادن از راهبردهای برنامه سازمان صنعت زنجان

بزرگترین-واحد-ذوب-بخش-خصوصی-تا-مرداد-در-زنجان-افتتاح-می-شود-نگاه-ویژه-به-معادن-از-راهبردهای-برنامه-سازمان-صنعت-زنجان

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان تا مرداد ماه سال جاری در زنجان افتتاح می شود.

ناصر فغفوری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور که مرداد ماه سال جاری افتتاح می شود دارای 85 میلیون یورو دستگاه های خارجی است.

وی با اشاره به آماده بهره برداری بودن اطلس چین به عنوان یکی از واحدهای تولیدی زنجان، خاطرنشان کرد: واحد تولیدی پویا بافت نیز آماده سازی شده است.

این مسئول با اشاره به جذب سرمایه گذار جدید برای واحد تولیدی کیلوس در زنجان، خاطرنشان کرد: تا پایان خرداد محصولات این واحد تولیدی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سرمایه گذاری ژاپنی ها، آلمانی ها، ترک ها و چینی ها در زنجان، گفت: میزان این سرمایه گذاری 7 هزار و 400 میلیارد تومان در زمان صدور پروانه است.

فغفوری با اشاره به فعالیت سومین واحد شوینده استان با نام پاک حیات در زنجان، خاطرنشان کرد:این شرکت مواد اولیه شوینده را نیز تولید می کند.

وی با اشاره به فعالیت واحد تولیدی سرجین بافت زنجان به عنوان واحد نساجی بزرگ ریسندگی، بافندگی،دوزندگی و رنگرزی،افزود: 38 میلیون یورو دستگاه این واحد تولیدی وارد شده است.

این مسئول میزان صادرات غیر نفتی استان را 550 میلیون دلار در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این میزان در سال 92 حدود 298 میلیون دلار بود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هدفگذاری صادرات در  سال گذشته نیم میلیارد دلار بود، افزود: با رفع مشکلات شمش روی این امر محقق شد و 50 میلیون دلار هم افزایش داشت.

فغفوری با اشاره به اینکه استان زنجان واردات محصول آماده ندارد،افزود: از کمرگ استان یا ماشین آلات خطوط تولید یا مواد اولیه وارد می شود که در سال گذشته 271 میلیون دلار واردات استان زنجان بود.

وی از فعالیت 34 هزار واحد صنفی در استان زنجان فعالیت خبرداد و گفت: 784 واحد نیز فاقد پروانه فعالیت می کنند.

این مسئول از تعیین  7 راهبرد برای سال جاری خبرداد و گفت: تمرکز بر رونق تولید، رفع موانع تولید، نگاه ویژه به معادن، توجه به صنایع دنش بنیان، توسعه همکاری بین المللی، توسعه صادرات و توجه به مسئولیت های اجتماعی حوزه صنعت شامل این راهبردها می شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان افزود: برای اجرای راهبردهای تعریف شده برنامه،طرح و پروژه تعریف شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر