logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۰۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

توسعه دامداریهای کوچک و روستایی استان زنجان از اولویت‌های جهادکشاورزی است

توسعه-دامداریهای-کوچک-و-روستایی-استان-زنجان-از-اولویت‌های-جهادکشاورزی-است

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره اینکه دامداریهای کوچک روستایی عمده تامین‌کننده شیر گوسفندی در استان هستند گفت: توسعه دامداریهای کوچک و روستایی استان زنجان از اولویت‌های جهادکشاورزی است.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های جهادکشاورزی در حوزه پرورش دام اظهار کرد: گسترش دامداریهای کوچک روستایی را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

وی تصریح کرد: اشتغالزایی با هزینه پایین از اصلی‌ترین مزایای ایجاد دامداریهای کوچک روستایی است و متقاضیان می‌توانند با کمترین مشکل و در حداقل زمان مجوز ایجاد این نوع دامداری را دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان افزود: در حال حاضر یک هزار 570 دامداری کوچک روستایی دارای مجوز با ظرفیت 63 هزار و 215 راس در استان زنجان در حال فعالیت هستند که 622 واحد گاوداری شیری، 299 واحد پرواربندی گوساله، 541 واحد پرواربندی بره، 107 واحد پرورش گوسفند داشتی و یک واحد پرورش بز داشتی را شامل می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک هزار و 500 فقره پروانه بهره‌برداری و مجوز نوسازی و بهسازی در حوزه دامداری‌های کوچک روستایی در استان صادر شده و برای 700 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش راندمان تولید سالانه بالغ بر 10 هزار راس دام در حوزه دامداریهای کوچک روستایی در استان زنجان تلقیح مصنوعی می‌شوند، افزود: سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد ریال در این حوزه به دامداران استان تسهیلات پرداخت شد و حدود 400 میلیون ریال نیز برای بهسازی این نوع دامداری‌ها به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان تولید شیر خام طی سال گذشته در استان را بالغ بر 164 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: دامداری‌های کوچک روستایی عمده تامین‌کننده شیر گوسفندی در استان هستند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر