logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۰۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه هماهتگی برنامه های سوم خرداد مطرح شد؛

ساماندهی مزار شهدا باید دردستور کار قرار گیرد/ 25 اثر حوزه دفاع مقدس زنجان در انتظار اختصاص اعتبار

ساماندهی-مزار-شهدا-باید-دردستور-کار-قرار-گیرد-25-اثر-حوزه-دفاع-مقدس-زنجان-در-انتظار-اختصاص-اعتبار-

استانار زنجان در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد گفت:باز سازی و نوسازی مزار شهدا باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; "قاسم محمدی" مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس امروز در جلسه ستاد هماهنگی سوم خرداد مصادف با سالگرو آزاد سازی خرمشهردر سال 13 ، با اشاره به اینکه حماسه سوم خرداد جریان و رویدادی شفاف و تاریخ ساز است،اظهار داشت:باید از فضای مجازی برای فعال سازی و تقویت،  نشر و انعکاس برنامه های مناسب با هدف جذب و تاثیر گذاری بر روی مخاطبان نوجوان و جوان استفاده شود.

محمدی افزود :برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد باید از ظرفیت و توان کانون های مردمی ، نهاد ها وفرهنگسراها استفاده شود.

وی با اشاره به ایام گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر بیان کرد : روزچهارشنبه یکم خرداد با عنوان روز رسانه،دفاع مقدس و مقاومت و روز پنج شنبه دوم خرداد به عنوان روز شهدا و ایثارگران پیروان ولایت نامگذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین، روز جمعه  سوم خرداد به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی و روز ولایت مداری  و روز شنبه چهارم خرداد به عنوان روز دزفول،مقاومت وپیروزی نامگذاری شده است.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس  غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا ، برگزاری مراسم شب احیاء در جوار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ، اجرای طرح سلاله ها با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار با خانواده های شهدای دفاع مقدس از برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی با اشاره به  بازدید رایگان خانواده های شهدا ،جانبازان ،ایثار گران از موزه های استان،گفت: اعزام اکیپ های پزشکی رایگان  به مناطق محروم از دیگر برنامه های گرامیداشت حماسه سوم خرداد است.

محمدی افزود: اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ،حدود 25 عنوان اثر در حوزه دفاع مقدس برای امسال آماده کرده است در  انتظار اختصاص اعتبار و بودجه لازم است که بر اساس پیش بینی های لازم برای انتشار این تعداد اثر رقمی بالغ بر 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سرهنگ طهماسبی جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان در ادامه به دیگر برنامه های اجرایی اشاره کرد و گفت : برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس ، برگزاری یادواره های شهدا ، برگزاری محافل انس با قرآن ،استقرار ایستگاه های سلامت با حضور تیم های پزشکی در مساجد تز دیگر برنامه های اجرایی برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد است.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان نیز  در این مراسم  با اشاره به اینکه برنامه های پیشنهادی باید توسط ادارات و دستگاه های ذیربط با جدیت و قاطعیت تمام برگزار شود،گفت: نتیجه اقدامات صورت گرفته، باید اعلام شود.

حقیقی افزود: باتوجه به شرایط موجود جامعه که دشمنان با روش های مختلف سعی بر انحراف تفکرات جوانان و دانشجویان دارند ؛از دانشگاه ها و مجوعه های علمی، انتظار می رود برای تبیین ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس خصوصا عملیات بیت المقدس اقدامات مهم و موثر تری انجام دهند.

وی ادامه داد: باید در راستای آشنایی دانشجویان با حماسه بزرگ سوم خرداد و عملیات بیت المقدس برنامه های متناسب و منسجم برگزار شود.

این مقام مسئول بیان کرد : باز سازی و نوسازی مزار شهدا باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان پیروی و اطاعت رزمندگان از فرمایشات و دستورات بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) ، اتحاد و وحدت رزمندگان در این عملیات را از عوامل پیروزی در عملیات بیت المقدس برشمرد و گفت : در این عملیات ثابت شد زبان فهم دشمن ،زبان اقتدار است ،و همین عامل منجر به تغییر آرایش جنگی ما از دفاع به حمله شد.

حقیقی خاطر نشان کرد :جوانان و نوجوانان ما باید باافتخارات عملیات بیت المقدس آشنا شده و به این سربلندی ها و شجاعت ها افتخار کنند.//ه

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر