logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۰۹۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

طرح هادی مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در روستاها است/ تهیه طرح هادی برای 697 وستای بالای 20 خانوار استان

طرح-هادی-مهمترین-ابزار-کنترل-و-مدیریت-تحولات-کالبدی-در-روستاها-است-تهیه-طرح-هادی-برای-697-وستای-بالای-20-خانوار-استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در روستاها است.

سجاد صنعتی منفرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: طرح هادی روستایی به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است.

صنعتی منفرد ادامه داد: در واقع این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.

وی با اشاره به اینکه، طرح هادی روستایی از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید، خاطر نشان کرد:  این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا سکونتگاههای روستایی تعیین می نماید.

صنعتی منفرد با بیان اینکه، ارتقاء و بهبود سطح کیفیت زندگی روستاییان به عنوان هدف اصلی اجرای برنامه های توسعه روستایی تلقی می شود، افزود: بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم  را نداشته باشد، به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم نماید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم نمود تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند؛ که در این راستا  نیازمند اجرای طرحهای توسعه روستایی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، ادامه داد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است، که امیدواریم با  هماهنگی و همکاری بیشتر  میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم گام های موثرتری در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود.

وی تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور %42 و در استان زنجان 52.7 درصد  است که در این زمینه عملکرد  استان بالاتر از میانگین کشوری بوده و می توان گفت طرح هادی در نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: :  از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی برای 697روستا تهیه  و در 374 روستا اجرا شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر