logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۰۸۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارآفرین زنجانی:

عدم اطمینان به بانوان موجب شده تا کمتر وارد عرصه کسب و کار شوند/ ضرورت ارائه آموزش های کاربردی و تخصصی به بانوان

عدم-اطمینان-به-بانوان-موجب-شده-تا-کمتر-وارد-عرصه-کسب-و-کار-شوند-ضرورت-ارائه-آموزش-های-کاربردی-و-تخصصی-به-بانوان

کارآفرین زنجانی گفت: بانوان به دلایل متعددی از جمله مسئولیت های خانوادگی و عدم اطمینان نسبت به این قشر موجب شده تا کمتر وارد عرصه کسب و کار شود.

مریم حاج علی اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; ، اظهار داشت: برگزاری کارگاه های کارآفرینی سهم مهمی در پیشرفت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ای دارد و مهارت کارآفرینی یادگرفتنی است.

وی ادامه داد: در قالب یادگیری مهارت های کارآفرینی می توان آموزش های لازم را در زمینه تحمل ریسک، انتقاد و تفکر  و مهارت های کار تیمی را آموخت.

این کارآفرین زنجانی با اشاره به فعالیت کشورهای پیشرفته ای همچون فلیپین، چین و تایلند در زمینه توسعه مشاغل کسب و کار خانگی و روستایی،افزود: این کشورها با تعیین برنامه و اهداف راهبردی خود در چشم انداز 2020 توسعه کارآفرینی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

حاج علی اکبری گفت: حضور زنان در حوزه کسب و کار در سال های اخیر جلب توجه بسیاری کرده است و این امر موجب شده که زنان در کنار مسئولیت های خانوادگی می توانند کارهای بسیاری را انجام دهند.

وی افزود: بانوان به دلایل متعددی از جمله مسئولیت های خانوادگی و عدم اطمینان نسبت به این قشر موجب شده تا کمتر وارد عرصه کسب و کار شود.

این کارآفرین زنجانی خاطرنشان کرد: با برگزاری این کارگاه ها بانوان اعتماد به نفس لازم را برای فعالیت های تجاری و خدماتی به دست می آوردند.

حاج علی اکبری با اشاره به ظرفیت های موجود در روستاهای استان در زمینه کارآفرینی، یادآور شد: ایجاد و راه اندازی ماست بندی،فرش بافی و صنعت دستی حرفه ای در روستا می تواند زمینه کارآفرینی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بانوان استقبال خوبی در زمینه کسب و کارها دارند، بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی عملیاتی می تواند به ایجاد کسب و کار کمک شایانی کند.

این کارآفرین برضرورت ارائه آموزش های کاربردی و تخصصی در حوزه کسب و کار خانگی تاکید کرد و گفت: باید دوره هایی برگزار شود که مهارت های کارآموزان به منصه ظهور برسد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر