logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۰۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان:

بیمارستان امام حسین(ع) جزو بیمارستانهای برتر تامین اجتماعی کشور است؛ 70 درصد فضای فیزیکی بیمارستان بهسازی شده است

بیمارستان-امام-حسین(ع)-جزو-بیمارستانهای-برتر-تامین-اجتماعی-کشور-است؛-70-درصد-فضای-فیزیکی-بیمارستان-بهسازی-شده-است

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین(ع) جزو بیمارستانهای برتر تامین اجتماعی کشور است گفت: سال گذشته از لحاظ عملکردی رتبه پنجم کشوری شدیم.

عباس مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به خدمات مختلف ارائه شده در این بیمارستان اظهار کرد: در کنار این خدمات ارائه شده محدودیت‌هایی نیز وجود داشت که با 131 تخت مصوب و فضای فیزیکی بیمارستان با توجه به استاندارد وقت در سال 79 افتتاح شده بود که نیاز به بهسازی بخش‌هایی از این بیمارستان وجود داشت.

وی با اشاره به بهسازی بخشی از فضاهای داخلی بیمارستان امام حسین(ع) زنجان افزود: در طول 4 سال گذشته با صرف هزینه‌های بالغ بر 5 تا 6 میلیارد توانستیم70 درصد فضای فیزیکی درون بیمارستان را بهسازی کنیم.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با اشاره به اینکه از حدود 500 هزار نفر جمعیت زنجان 55 درصد نزدیک به 300 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و اولویت اول این افراد در استفاده از خدمات درمانی مراکز تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های بیرونی مانند مشکل اعتبارات که چند سالی است در سطح کشور به صورت چشمگیر وجود دارد ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار داده است خاطر نشان کرد: شاید وجود این مشکلات باعث شود خدمات ارائه شده برای خدمت گیرنده حالت ایده آل خود را نشان ندهد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در مجموع در سطح کشور 83 بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد و هر سال عملکرد این بیمارستانها ارزیابی می‌شوند بیان کرد: بیمارستان امام حسین(ع) زنجان در بین این بیمارستانها رتبه نخست را دارد.

وی عنوان کرد: بیمارستان امام حسین(ع) زنجان در سال گذشته در بین بیمارستانها تامین اجتماعی از لحاظ عملکردی در جراحی‌ها، ضریب اشغال و زایمان رتبه 5 کشوری را کسب کرد.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با بیان اینکه در زایمان سزارین نیز رتبه سوم هستیم افزود: در زایمان طبیعی نیز برای دومین سال متوالی به عنوان بیمارستان برتر در ترویج زایمان طبیعی شناخته شده و به جشنواره کشوری نیز معرفی شدیم.

وی افزود: در این جشنواره که با حضور وزیر بهداشت و معاون وزیر برگزار شد از بیمارستانهای برتر مراکز تامین اجتماعی کشور که بیمارستان امام حسین(ع) زنجان جزو این بیمارستانها بود تجلیل به عمل آمد.

مرتضوی با تاکید بر ترویج فرهنگ زایمان‌های طبیعی و کاهش سزارین افزود: آمار سزارین در بیمارستان امام حسین(ع) در سال گذشته با 31.7 درصد کمترین میزان در استان زنجان را داشت.

وی به ارتقای سطح سلامت مادر و نوزاد تاکید کرد و افزود: سلامت مادر و نوزاد در زایمان جزو شاخص‌های مهم بهداشتی در سطح وزارت بهداشت و هم در سطح سازمان بهداشتی در بین تمام کشورها مطرح بوده که در این خصوص کشورها نیز رتبه بندی می‌شوند.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با اشاره به اینکه در سال 97 که حدود 4 هزار 300 مورد زایمان در بیمارستان امام حسین(ع) وجود داشت افزود: 75 درصد از بستگان این افراد در اتاق زایمان حضور داشتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات مامای همراه در بلوک زایمان بیمارستان امام حسین(ع) افزود: در سال گذشته 50 درصد زایمان‌ها از مامای همراه استفاده شده است.

مرتضوی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از زایمانهای بی‌درد در این مراکز تامین اجتماعی با استفاده از بی‌دردیهای نخاعی یا استنشاقی و یا زایمان در آب انجام شده است گفت: تمام تلاش خود را در ارائه خدمات مطلوب بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در سطح استان خدمات زایمان در آب تنها در بیمارستان امام حسین(ع) ارائه می‌شود افزود: این خدمات در بیمارستانهای خصوصی در خارج از استان مانند تهران چند میلیون اخذ می‌شود با این وجود این خدمات در این بیمارستان به صورت رایگان برای مراجعین ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان به افزایش کیفیت خدمات در حوزه‌های مختلف در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان افزود: در اعتبار سنجی‌های انجام شده نیز که به روش برون سازمانی انجام می‌شود بیمارستان امام حسین(ع) زنجان در ترویج زایمان طبیعی به عنوان بیمارستان برتر انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است 100 درصد خدمات ارائه شده در این بیمارستان برای مراجعه کنندگان ایده آل نباشد افزود: ما تلاش می‌کنیم از حداکثر پتاسیل موجود و تبدیل آن به بالفعل در ارائه خدمات استفاده کنیم که در این راستا تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خدمات مطلوب برای مردم ارائه شود.  //ع

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر