logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۰۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

رتبه نخست زنجان، در جمع آوری کمک های غیر نقدی/ ماندگاری مسافران نوروزی در زنجان افزایش یافت

رتبه-نخست-زنجان،-در-جمع-آوری-کمک-های-غیر-نقدی-ماندگاری-مسافران-نوروزی-در-زنجان-افزایش-یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:استان زنجان رتبه نخست جمع آوری کمک های غیر نقدی را در بین استان های کشور به دست آورد.

به گزارش موج رسا; شهرام میرزایی  امروز در همایش جوانان هلال احمر استان زنجان اظهار داشت:  طی سیل های اخیر در کشور ، کمک های غیر نقدی جمع آوری شده در استان زنجان ،مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که سبب شد استان زنجان در سطح کشور رتبه نخست جمع آوری کمک های غیر نقدی مردم در سطح کشور را به دست آورد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرقته توسط هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر همه ساله طرح خدمات امداد و نجات نوروزی خود از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین آغاز می کند که در سال ۹۷ هم ،طبق روال هرساله این خدمات به ۳هزار و ۱۸۷ مسافر در ۱۸ پایگاه به همت امدادگران ارائه شد.

میرزایی افزود: ۱۹ پست راهنمایی مسافران در استان مستقر بود که ۵۳ هزار نفر به این پست ها مراجعه کردند .

وی بیان کرد :در کنار خدمات نوروزی به علت وقوع برف و کولاک مجبور به اسکان اضطراری همشرهیان و مسافران در مساجد، حسینیه ها و پایگاه های امداد و نجات شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان افزود: با توجه به اجرای طرح هایی مانند طرح پیمان ،دادرس و مسابقات مختلف برای دانش آموزان و دانشجویان استان زنجان موفق شد در یک مرحله دستگاه منتخب در بحث پر کردن اوقات فراغت جوانان رتبه نخست را کسب کند و در مرحله دیگر سبب پیشگیری و کاهش اعتیاد و استفاده از مواد مخدر در بین جوانان شود.

این مقام مسئول در خصوص سیل های اخیر در کشور بیان کرد: از محل ذخایر امدادی ما ۲۷۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته و۷۲ ساعته ، ۲۱۰۰ تخته چادر ، ۳۰۰ تخته پتو و ۳۴۰۰ عدد کنسروجات به نقاط آسیب دیده کشور ارسال شد.

حقیقی استاندار زنجان در ادامه این  با اشاره به اینکه موضوع کار هلال احمر موضوع پیچیده است گفت : جمعیت هلال احمر در نظام اسلامی جایگاه ارزشمندی دارند و داوطلبان این جمعیت انسان های وارسته ای می باشند.

حقیقی افزود: جمعیت هلال احمر برای شرایط غیر عادی و بحرانی ایجاده شده و در زمان وجود مشکل و رویداد وارد عمل میشود که در کنار این موضوع امروزه جمعیت هلال احمر در شرایط عادی نیز اقداماتی در جهت افزایش سلامت جامعه انجام میدهد.

وی بیان کرد: داوطلبانی که در جمعیت هلال احمر مشغول هستند هدفی جز خدمت به مردم و کار خیر ندارند ، لذا این افراد انسان های بسیار بزرگ و خیر هستند که نه شهوت مادی و نه شهوت سیاسی دارند و بیشترین نقششان را در هنگام بروز خطر و بحران ایفا میکنند.

استاندار زنجان در جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بارندگی های اخیر استان زنجان نسبت به سال گذشته، ۲ برابر افزایش یافته است که با اقدام موثر و حضور گسترده جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف استان از بروز هرگونه تلفات و خسارات ناشی از سیل پیشگیری کرده است.

دکتر حقیقی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت و پتانسیل جوانان در حوزه مختلف بهره بگیرم افزود: فعالیت و حضور به موقع جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز سبب شد برای نخستین بار ماندگاری مسافران نوروزی از ۲۵ ساعت به ۴۸ ساعت برسد.
فعالیت و حضور شما عامل این امر است از این رو ۵۷۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر خدمت رسانی و حضور در مواقع بحران ، در حوزه بهداشت ،درمان وپزشکی نقش چشمگیری دارد.

وی افزود: نکته بسیار مهم دیگر این است که در حوزه مدیریت بحران ،آموزش های لازم به خوبی صورت نگرفته و در این زمینه دچار ضعف بزرگ هستیم لذا از این رو مدیران باید آموزش های عملیاتی در شرایط بحران را فرا گیرند تا از وقوع مشکلات پیشگیری شود.//ن

وی گفت: ۹۹ نفر نیز در قالب تیم های عملیاتی در مناطق گلستان ،لرستان ، خوزستان و ایلام حاضر شدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر