logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۰۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

بورکراسی زاید اداری مانع رونق کسب و کار در ایران/توجه به کسب و کار موجب رونق تولید می شود

بورکراسی-زاید-اداری-مانع-رونق-کسب-و-کار-در-ایران-توجه-به-کسب-و-کار-موجب-رونق-تولید-می-شود

کارشناس اقتصادی گفت: بورکراسی زاید اداری را یکی از موانع ایجاد کنندگان  کسب و کار در ایران محسوب می شود.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;،اظهار داشت: تا سال 96 حدود 700 هزار کسب و کار در کشور فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد270 هزار کسب و کار موجود در کشور تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: سرگیری این کسب و کارها می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری جامعه را حل کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی،افزود: در زمینه اشتغال روستایی تنوع مطلوبی برای ایجاد کسب و کارهای موفق به ویژه در حوزه گردشگری وجود دارد.

محمودی از رتبه 120 کشور در حوزه کسب و کار خبرداد و گفت: این رتبه در طی چند سال اخیر بین 120 تا 128 بوده است .

وی بورکراسی زاید اداری را یکی از موانع ایجاد کنندگان  کسب و کار در ایران عنوان کرد و گفت:در صورت کاهش این فرآیند طولانی می توان کسب و کارهای بهتری را ایجاد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با توجه به نرخ تورم موجود در کشور، راه اندازی کسب و کارهای مهم سود ده است، بیان داشت: با توجه به این شرایط باید زمینه مناسبی برای ایجاد کسب و کارها شکل بگیرد.

محمودی اصل با اشاره به نمونه ای از کسب و کارهای ایجاد شده در کشور، گفت: به عنوان مثال 8 میلیارد و 100 میلیون دلار مصرف پوشاک در ایران است که 5.5 میلیارد دلار آن در کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه 60 میلیون از این میزان واردات قانونی و 22.5 میلیارد دلار قاچاق است،تصریح کرد: با توجه به سلیقه خاص و ذوق ایرانی ها می توان این بازار را در دست گرفت.

این کارشناس اقتصادی برضرورت افزایش رتبه کسب و کار ایران تاکید کرد و گفت: باید بورکراسی زاید اداری برای موفقیت در این زمینه به شدت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کسب و کارهایی در کشور وجود دارد که می تواند به  تولید ناخالص کشور کمک کند،افزود: باید این نوع کسب و کارها احصا شده و دولت همت ویژه ای در رونق آنها داشته باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر