logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۰۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وزیر بهداشت:

ادعای آمریکایی‌ها در عدم تحریم دارو یک دروغ بزرگ و آشکار است/ تا این لحظه مشکلی به نام داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی نداریم/ بهره‌برداری از 2000 تخت بیمارستانی تا پایان امسال

ادعای-آمریکایی‌ها-در-عدم-تحریم-دارو-یک-دروغ-بزرگ-و-آشکار-است-تا-این-لحظه-مشکلی-به-نام-داروهای-اساسی-و-تجهیزات-پزشکی-نداریم-بهره‌برداری-از-2000-تخت-بیمارستانی-تا-پایان-امسال-

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت دارویی کشور گفت: ادعای آمریکایی‌ها در عدم تحریم دارو یک دروغ بزرگ و آشکار است اما با راههایی که پیدا کردیم تا این لحظه مشکلی در خصوص تامین نداشتیم.

به گزارش موج رسا; سعید نمکی امشب در حاشیه بازدید از کلینیک ویژه شفیعه زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از طرحهای موفق دولت طرح تحول نظام سلامت بود، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که این طرح را با قوت و قدرت با تمرکز بر در برخی از بسته‌های مهم این طرح مانند کاهش پرداخت از جیب مردم، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، حمایت از ماندگاری طبیب و طرح کادر پیراپزشک و پزشک در نقاط کم برخوردار پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه کار دیگر ما در طرح تحول سلامت نگرش جدید بر تحول بهداشت و پیشگیری در کشور است، ابراز کرد: در پایان بهار امسال پرونده الکترونیک سلامت به عنوان ریل اصلی ورود نظام سلامت اعم از پزشک خانواده و سیستم ارجاع تقویت خواهد شد.

وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه بسیج همگانی آگاهی مردم از فشار خون را خواهیم داشت، عنوان کرد: متاسفانه امروز 50 درصد مبتلایان به فشار از فشار خون خود خبر ندارند که ما قصد داریم با یک بسیج و همگانی و به کارگیری همه نیروهای کشور در این زمینه آگاهی مردم را در زمینه گرفتاری فشار خون در کشور بالا ببریم.

وی با بیان اینکه فشار خون عاملی برای نارسایی‌های مزمن کلیه و مراجعه بیش از حد به آی سی یو و سی سی یو است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های آتی برای دیابت به عنوان یک بیماری ناتوان کننده و گرفتارکننده مردم برنامه داریم.

نمکی با اشاره اینکه در شرایط سخت اقتصادی کشور قرار است تا کیفیت مدیریت‌مان را بالا ببریم، افزود: باید با منابعی که در اختیار داریم اولویت‌بندی ها را مشخص کنیم یعنی در قالب بودجه مصوب وزارت بهداشت با افزایش کیفیت خدمات و اولویت‌بندی خدمات پیشگیری و درمان و توسعه و تکمیل زیرساختهای نظام سلامت در مناطق کمتر برخورداربرنامه‌ها را پیش ببریم.

وی با اشاره به بحث افزایش بیماریهای روانی از جمله افسردگی گفت: باید توجه داشت که وزارت بهداشت تنها متولی سلامت روان نیست و در این راستا صدا و سیما با تزریق نشاط بیشتر و ایجاد امید می‌تواند به این امر کمک کند و همچنین هنرمندان با ذوق و هنر می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بحث سلامت روان با همکاری دیگر دستگاه‌ها جزو برنامه‌های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش صدا و سیما، بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها بتوانیم اقدامات خوبی در این راستا انجام دهیم.

وی در مورد دغدغه‌های دارویی کشور نیز گفت: تحریمهای ظالمانه آمریکا کشور و مردم ما در تمام بخشها مورد هدف قرار داده است، علی رغم اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند که دارو و تجهیزات را تحریم نکردند یک دروغ بزرگ و آشکار است.

نمکی بیان کرد: آمریکا‌ییها راه نقل و انتقال پول را برای تمام موارد حتی کمک هموطنان ما در خارج از کشور نیز بسته‌اند، ما در خصوص دارو نیز مشکل داریم اما راه‌هایی پیدا کرده‌ایم که سبب شده تا این لحظه مشکلی به نام داروهای اساسی و تجهیزات اساسی مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

وی بیان اینکه امروز نسبت به روز مشابه سال قبل کمبودهای دارویی ما علی رغم تحریمها کمتر است، عنوان کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا بعد از این نیز مشکلی به نام کمبود دارو و تجهیزا پزشکی نداشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 400 آمبولانس به ناوگان حمل و نقل اورژانس کشور اضافه می‌کنیم، ابراز کرد: تعدادی پایگاه اورژانس هوایی را برای راه اندازی در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه 2000 تخت بیمارستانی را تا پایان سال بهره برداری می‌کنیم، گفت: نیاز تخت در مناطق مختلف متفاوت است و در برخی مناطق در حد نیاز تخت داریم و در برخی مناطق کمبود وجود دارد که به دنبال بررسی این موضوع هستیم.

نمکی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه تختهای بیمارستانی برای ما مهم است، گفت: 1.6 تخت به ازای 1000 نفر را جزو وظایف دولت می‌دانیم و بقیه را باید بخش خصوصی تامین کند که یارانه لازم را برای مناطق محروم با وجود ورود بخش خصوصی فراهم خواهیم کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر