logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۰۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی استان زنجان:

سودجویان صنعت مس را نشانه رفته اند/ نجات صنعت مس با افزایش صادرات

سودجویان-صنعت-مس-را-نشانه-رفته-اند-نجات-صنعت-مس-با-افزایش-صادرات

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: متاسفانه برخی افراد سود جو که به دنبال سود بیشتری هستند با افزایش قیمت مواد اولیه صنعت مس را دچار مشکل کرده اند.

الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر مواد اولیه مرغوب برای صنعت مس استان زنجان از طریق باهنر کرمان تامین می شود که شامل ورق های خاص با کیفیت بالا است.

وی با بیان اینکه در گذشته صادرات مس آزاد بود و فعالیت های بیشتری در این زمینه انجام می شد، افزود: با ممنوع شدن صادرات و افزایش قیمت دلار این صنعت با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر وارداتی در زمینه مس وجود ندارد اما به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه صنعتگران مس زنجان با مشکل مواجه هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برضرورت تغییر شرایط موجود برای صنعت مس تاکید کرد و گفت: اگر این شرایط ادامه یابد، صنعتگران زنجانی قادر به ادامه شرایط فعلی نخواهند بود.

خدایی فرد با اشاره به فعالیت برخی سودجویان در زمینه مس، گفت: به امید افزایش قیمت برخی افراد نسبت به انبار کالا به ویژه مواد اولیه مس اقدام کردند که این امر به گرانی کمک بیشتری کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات دست ساخته های مسی هنرمندان زنجانی انجام می شود اما این کافی نیست.

این مسئول با اشاره به تولید 15 تن مس به صورت روزانه در انتهای سال 96،گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده این میزان کاهش یافته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان اولین استان تولید کننده سازه های فلزی در کشور است، افزود: باید زمینه سازی بیشتری برای رونق این صنعت انجام شود.

خدایی فرد با اشاره به کاهش ارزش ریال در مقابل دلار، این امر را موجب ایجاد مشکلات برای صنعت مس عنوان کرد و گفت: برخی سودجویان به دنبال این هستند که بدون هیچ گونه زحمتی با ارزش افزوده پول بیشتری را صاحب شوند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات صنعت مس عزم ملی می طلبد، بیان داشت: با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی باید همگان به بهبود این شرایط کمک کنند.

این مسئول برضرورت تمرکز بر روی صادرات مس تاکید کرد و گفت: با تمرکز بر این حوزه می توان صنعت مس را از گرفتاری های امروز نجات داد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر