logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۷۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

مدیران برای به روز رسانی تجهیزات از اعتبارات ملی استفاده کنند/ کشت در حریم و بستر رودخانه ممنوع است

مدیران-برای-به-روز-رسانی-تجهیزات-از-اعتبارات-ملی-استفاده-کنند-کشت-در-حریم-و-بستر-رودخانه-ممنوع-است

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: ضروری است مدیران برای تجهیز، بازسازی و به روز رسانی تجهیزات خود از اعتبارات ملی استفاده کنند.

به گزارش موج رسا; مهرداد سلطانی امروز امروز در جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان زنجان، اظهار داشت: کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده از طریق کشور مطرح و به همه استان ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه قرار است بازسازی مناطق سیل زده انجام شود، افزود: با تدابیر انجام شده و با لطف خداوند متعال اتفاقات ناگواری در استان زنجان رخ نداد.

این مسئول بیان داشت: استان زنجان نسبت به سایر استان ها در زمینه سیل شرایط بهتری دارد و به همین دلیل زنجان معین استان های دیگر شد و در حال حاضر خدمات رسانی ادامه دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بازسازی مناطق آسیب دیده استان زنجان نیز از ضرورت ها محسوب می شود، افزود: در صورت اختصاص اعتبار لازم، هزینه کرد به صورت هماهنگ و هدفمند هزینه می شود.

سلطانی بیان داشت: اعتبارات در حوزه کشاورزی مصوب و هنوز ابلاغ نشده است و در خصوص بازسازی منازل روستایی 5.5 میلیارد تومان از سهم سال گذشته اختصاص یافته است.

وی گفت: همچنین 8 میلیارد تومان به منظور بازسازی دیواره ها و سیل بندها ابلاغ شده است اما هنوز تخصیص اعلام نشده است که با اولویت بندی انجام می شود.

این مسئول ضروری است مدیران برای تجهیز، بازسازی و به روز رسانی تجهیزات خود از اعتبارات ملی استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: ستاد هماهنگی در بنیاد مسکن استان زنجان برای ترسیم نقشه حوادث غیر مترقبه تشکیل شود تا برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

سلطانی با بیان اینکه کشت در حریم و بستر رودخانه ممنوع است و نمی توان به کشاورزان اجازه داد بدون هماهنگی کاری را انجام دهند، افزود: اگر در قالب قراردادهای یکساله باشد،باید خسارت جبران شود.

وی برضرورت داشتن نقشه راه از سوی شهرداری برای تاسیسات، اماکن و واحدهای مسکونی تاکید کرد و گفت: به شهرداری زنجان این موضوع ابلاغ می شود.

این مسئول با اشاره به میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی،تصریح کرد: در شهرستان یک نقطه انتخاب و به صورت مانور بازسازی انجام شود.

 معاون امور عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد:ضروری است برای رفع مشکلات در زمینه سیل از پتانسیل مردم برای به صورت خودیاری استفاده شود تا مشکلات سریع تر حل شود.

سلطانی برضرورت استفاده از مشارکت های مردمی در بازسازی مناطق سیل زده تاکید کرد و گفت: در زمینه نگهداری سدهای استان باید از تجارب سایر استان ها استفاده کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر