logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۰۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده مطرح شد؛

سیل 453 میلیارد تومان به راه های زنجان خسارت وارد کرد/خسارت 7.5 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان زنجان

سیل-453-میلیارد-تومان-به-راه-های-زنجان-خسارت-وارد-کرد-خسارت-7.5-میلیارد-تومانی-به-بخش-کشاورزی-استان-زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در استان 453 میلیارد تومان به راه های استان به ویژه راه های روستایی در سیل اخیر خسارت وارد شده است.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی اکبری امروز در جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان زنجان، اظهار داشت: از اوایل امسال و با وقوع سیل در کشور، زنجان استان معین لرستان شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی راه های آسیب دیده شهرستان سلسله به استان زنجان اختصاص یافت، بیان داشت: در حال حاضر 15 دستگاه خودروی سنگین در محور خرم آباد – پل دختر مشغول فعالیت هستند که پشتیبانی دستگاه های امداد رسان از طریق بخش خصوصی انجام شده است.

این مسئول گفت: از نظر تعمیر و نگهداری ماشین آلات در مضیقه هستیم و اگر حمایت لازم انجام نشود، در زمستان سال جاری با مشکل مواجه می شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان برضرورت اختصاص اعتبارات لازم از منابع مدیریت بحران برای حل مشکلات ماشین آلات این اداره کل تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از استهلاک ماشین آلات باید منابع لازم در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

"صنعتی منفرد"مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در ادامه این جلسه،اظهار داشت: اعتبار بخش لوایح در سال گذشته 11و نیم میلیارد تومان بود که 5.5 میلیارد تومان به بنیاد مسکن و 6 میلیارد تومان به استانداری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این اعتبار به منظور حل مشکلات ابنیه فنی داخل روستا اختصاص یافته است که از سوی بنیاد مسکن به بانک های عامل معرفی شده است،افزود: ضروری است ابتدا منابع معرفی و سپس اقدام به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کرد.

نماینده جهاد کشاورزی نیز در این جلسه، اظهار داشت: برای رفع و نوسازی خسارات وارد شده به بخش کشاورزی نیازمند 7و نیم میلیارد تومان اعتبار هستیم.

قهرمانی با اشاره به پرشدگی 5 چاه کشاورزی در استان زنجان، افزود: بازسازی این چاه های کشاورزی نیازمند اعتبار 75 میلیون تومانی است.

این مسئول با بیان اینکه 3 هزار و 100 متر از قنوات استان تخریب و دچار رسوب شده است، افزود: بازسازی این قنوات نیازمند 190 میلیون تومان اعتبار است.

وی برضرورت ارتقای ضریب ایمنی سدهای خاکی استان زنجان تاکید کرد و گفت: بازسازی این سدها نیازمند یک میلیارد و 390  میلیون تومان اعتبار است.

نماینده جهاد کشاورزی با اشاره به تخریب سیستم آبیاری نوین برخی مزارع،تصریح کرد: مشارکت روستاییان،استفاده از امکانات دولتی،تامین اعتبار دولتی از منابع ملی و استانی می تواند به این موضوع کمک کند.

وی گفت: تا به امروز حمایت های دولتی مشخص و در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت قرار است این حمایت ها ارائه شود، اما برش استانی مشخص نشده است.

قهرمانی بیان داشت: فردا برای اختصاص اعتبارات عمرانی به بازسازی جاده و زیرسازه های آبی تصمیم گیری می شود اما با توجه به حجم بالای خسارات وارد شده به 5استان احتمال اینکه زنجان هم منتفع شود، کمتر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز در این جلسه برضرورت تسریع در خدمات رسانی به جامعه هدف کمیته امداد تاکید کرد و گفت:  ضروری است با اولویت دهی به حل مسائل و مشکلات جامعه هدف، تسهیلات بنیاد مسکن به این قشر نیز ارائه شود.

 جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: سپاه استان از اولین روزهای سیل در گلستان و مازندران حضور یافت و امروز نیز تیپ 36 زنجان نیز برای آفت زدایی و یگان پدافند جنگ نوین در مناطق حضور دارند.

سرهنگ طهماسبی ادامه داد: برای کمک به لرستان با همکاری و کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان 58 خودروی سبک و سنگین ارسال شد.

وی گفت: در حال حاضر استان زنجان خدمات رسانی را به شهرستان 150 هزار نفری شادگان انجام می دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر