logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۰۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان:

گرانی مس، معیشت صنعتگران را با مخاطره مواجه کرده است/فعالیت 2 هزار صنعتگر مس در زنجان

گرانی-مس،-معیشت-صنعتگران-را-با-مخاطره-مواجه-کرده-است-فعالیت-2-هزار-صنعتگر-مس-در-زنجان

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ایجاد هرگونه مشکل در صنعت مس، تامین معیشت صنعتگران زنجانی را با مخاطره مواجه می کند و این صنعتگران در تامین معیشت برای خانوار دچار مشکل می شوند.

الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر 800 واحد فعال مس در استان زنجان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 هزار نفر در واحدهای ریخته گری،تولید ورق،ظروف مسی و سفیدگری فعالیت می کنند، افزود: در نوروز امسال مس در رتبه اول فروش قرار داشت.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت مس در یک سال اخیر، افزود: این امر مشکلات عدیده ای را برای این صنعتگران در سال گذشته  ایجاد کرد.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: افزایش وحشتناک قیمت اولیه موجب گرانی مس در زنجان شد و این امر تولید کنندگان را با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

خدایی فرد انبار کردن ورق های مسی،عدم ثبات قیمت را موجب گرانی در زمینه صنعت مس عنوان کرد و گفت: برخی تولید کنندگان به امید گرانتر شدن ورق،این ماده اولیه را انبار کردند و این امر موجب گرانی بیشتر مواد اولیه شد.

وی با بیان اینکه به تبع گران شدن مایحتاج اولیه مردم همچون مرغ و گوشت، بازار مس نیز پرتلاطم شد، تصریح کرد: این امر موجب شد تا صنعتگران زنجانی در تامین مواد اولیه دچار مشکل شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کمی بهبود یافته است،بیان داشت: اما همچنان گرانی مس، موجب کاهش فروش صنعتگران زنجانی شده است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یکی دیگر از مسائل پیش روی صنعتگران مس زنجان را فعالیت مردان در این حوزه عنوان کرد و گفت: برخلاف سایر شهرها که بانوان بیشتر در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند در استان زنجان مردان مشغول به این کار هستند و تامین معیشت خانوار را برعهده دارند.

خدایی فرد تصریح کرد: ایجاد هرگونه مشکل در صنعت مس، تامین معیشت صنعتگران زنجانی را با مخاطره مواجه می کند و این صنعتگران در تامین معیشت برای خانوار دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه مس از جمله ورق های مسی و گرده از استان های اصفهان، تهران و باهنر کرمان، بیان داشت: بخشی از این مواد اولیه نیز از طریق استان تامین م شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر