logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۰۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

فعالیت 325 واحد دامداری صنعتی در استان زنجان/ 254 هزار تن فرآورده دامی در استان زنجان تولید شد

فعالیت-325-واحد-دامداری-صنعتی-در-استان-زنجان-254-هزار-تن-فرآورده-دامی-در-استان-زنجان-تولید-شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 325 واحد دامداری صنعتی در حوزه‌های پرورش گاو شیری، پرواربندی گوساله، پرواربندی بره، پرورش گوسفند داشتی فعالیت دارند.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت 125 واحد صنعتی پررورش گاو شیری با ظرفیت 21 هزار و 752 راس در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر همچنین 125 واحد صنعتی پرواربندی گوساله با ظرفیت 19 هزار و 855 راس در سطح استان فعال است.

وی تعداد واحدهای صنعتی پرواربندی بره در استان را 55 واحد با ظرفیت 20 هزار و 380 راس اعلام کرد و افزود: 18 واحد دامداری صنعتی در استان نیز با ظرفیت بالغ بر 13 هزار راس به پرورش گوسفند داشتی اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود یک واحد صنعتی پرورش اسب و در استان زنجان خاطرنشان کرد: این واحد ظرفیت پرورش 80 راس اسب را دارد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تولید بالغ بر 254 هزار تن فرآورده دامی در استان زنجان تصریح کرد: این میزان تولید شیرخام، عسل، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت طیور را شامل می‌شود.

صادقی با اشاره به تولید 48 هزار و 347 تن گوشت طیور طی سال گذشته در استان زنجان افزود: طی این مدت همچنین 16 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

وی میزان تخم مرغ تولیدی در استان را بالغ بر 11 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: تولید شیر خام نیز طی سال گذشته در استان به 177 هزار و 743 تن رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: میزان تولید عسل نیز طی سال گذشته در استان زنجان حدود یک هزار تن بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر