logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۰۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

وضعیت سد مشمپا تا خرداد ماه تعیین تکلیف می شود/ همه گرفتاری های مملکت را از مجلس می بینم/در انتخابات مجلس شرکت می کنم

وضعیت-سد-مشمپا-تا-خرداد-ماه-تعیین-تکلیف-می-شود-همه-گرفتاری-های-مملکت-را-از-مجلس-می-بینم-در-انتخابات-مجلس-شرکت-می-کنم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است خروجی مطالعات بر روی سد مشمپا تا خرداد ماه تعیین تکلیف شود.

به گزارش موج رسا; علی وقف چی امروز در جمع خبرنگاران، استان زنجان، اظهار داشت: مردم حق دارند مسائل و فعالیت های نمایندگان حوزه انتخابیه را بدانند.

وی افزود: اعتقاد دارم اگر به یک سری مسائل پیش پا افتاده توجه نکنیم،چالش های پیش رو همچنان تکرار می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بزرگترین چالش های امروز جامعه را اختلاف طبقاتی، شکاف بین مردم، حاشیه نشینی و بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: ضروری است با عدالت همه جانبه به این موضوعات نگاه شود.

وقف چی بیان داشت: تقسیم بیت المال به صورت عادلانه امروزه انجام نمی شود اگر چه به صورت پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی ارائه دادم که تنها 57 رای به این پیشنهاد داده شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام درآمدهای دولتی به خزانه واریز و از این طریق وزارتخانه ها به مردم خدمات ارائه می کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت منابع باید به صورت مستقیم به مردم واگذار شود و به جای دادن یارانه به وزارتخانه ها اگر این موضوع مغایر با قانون اساسی نیست، به مردم داده شود.

وقف چی با بیان اینکه به جای پول نقد کارت اعتباری به مردم ارائه شود،افزود: از این طریق عدالت اجتماعی برقرار می شود.

وی از حضور خود در استان های سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان خبرداد و گفت: متاسفانه عملیات پیشگیرانه که هزینه کمتری دارد در این مناطق انجام نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امروز انتظار این است که کارهای اساسی انجام شده و به آبخیزداری،آبخوان داری،مهار آب های سطحی و مدیریت اراضی توجه ویژه شود.

این نماینده با بیان اینکه متاسفانه در بیشتر این مناطق بستر رودخانه ها تملک و موجب مسدود شدن مسیر آب شده است، افزود: ضروری است دولت یا زمین جایگزین یا باقیمت گذاری هزینه افراد را پرداخت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برضرورت توزیع عادلانه پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: 50 درصد سدهای کشور در خوزستان قرار دارد در حالی که در استانی مثل لرستان چنین اقداماتی انجام نشده است.

وقفی چی با اشاره به ورود آب به شهرهای خوزستان به دلیل تغییر مسیر آب به ویژه در هورالعظیم،افزود: سیل موجب آسیب جدی به این شهرها شده است.

وی بیان داشت: رانت، انحصار و ویژه خواری به دلیل چند نرخی بودن ارز است و وقتی ارز به واردات بسیاری از محصولات اختصاص می یابد، هیچ تولید کننده داخلی نمی تواند با ارز 12 هزار تومانی رقابت کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 14 هزار میلیارد تومان برای کالاهای اساسی تخصیص یافت،افزود: تلاش شد تا بیشترین میزان به تولید کننده اختصاص یابد.

وقف چی میزان صادرات فرش را نامطلوب عنوان کرد و گفت: 16 میلیارد تومان اعتبار برای فرش باید اختصاص می یافت که بالای یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرده است که متاسفانه این امر نیز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی و صادراتی فرش افزایش یافته است، افزود: اما از نظر ارزی این پیشرفت قابل توجه نبوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: میزان خسارات وارد شده به منازل مسکونی مردم در خوزستان بسیار زیاد بود و حتی از نظر اسکان نیز وضعیت نامطلوب بود.

وقف چی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد مشمپا به دلایلی در زمان استانداری انصاری متوقف شد،افزود: در شهریور 96 فعالیت های این سد ادامه یافت.

وی با بیان اینکه اعتباری که بتواند پیشرفت سد را تسریع بخشد، وجود نداشت،افزود: یک هزار و 400 میلیارد تومان هزینه برای تکمیل این پروژه نیاز بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نامه محیط زیست مبنی بر توقف پروژه سد مشمپا، عملیات اجرایی آن متوقف شد.

وقف چی با بیان اینکه جلسه ای با کلانتری برگزار شد،افزود: قرار است خروجی مطالعات بر روی این سد تا خرداد ماه تعیین تکلیف شود.

وی گفت: ما کمک می کنیم سد شهریار آبگیری شود و نمایندگان آذربایجان مشکلی با سد مشمپا ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سلامت کاری نمایندگان،خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده سعی کردم شرافت، هویت، اصالت و نجابت مردم زنجان را حفظ کنم و یکی از پاکترین نمایندگان مجلس بودم و خواهم بود.

وقف چی گفت: همه گرفتاری های مملکت را از مجلس می بینم جایگاهی که باید مجلس داشته باشد، ندارد، قوانین جامعی است که از این ظرفیت استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخاب خود در بحث نمایندگی توجه ندارند، افزود:مردم باید قبل از انتخاب نماینده به ویژگی هایی همچون ارق نماینده نسبت به مردم و میزان حقوق دریافتی توجه کنند.

این نماینده گفت: در خصوص آموزش و پرورش بر روی فرد اصرار و نظری نداشتیم و تلاش کردیم افرادی که دارای ظرفیت بودند معرفی شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضورش در انتخابات آتی، گفت: با توجه به کارنامه ای که دارم و استقبال مردم، تبلیغی نخواهم کرد و اگر مردم دوباره به من اعتماد کنند با شعار رای پاک مسیر خود را ادامه می دهم.

وقف چی با اشاره به تحصیل هشت ماه یکی از فرزندانش در خارج از کشور، گفت: فرزندم دارای استعداد و معدل بالا برای تحصیل در خارج از کشور بود و از هیچ رانتی در این زمینه استفاده نشد.

وی بیان داشت: صرفه جویی 245 میلیارد تومان از پیش بینی در آمدهای استان یکی از مهمترین فعالیت های من در دوران مجلس بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر