logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۰۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

بازار فروش گیاهان دارویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد/ از ظرفیت‌های منطقه ماهنشان برای توسعه گیاهان دارویی استفاده می‌شود

بازار-فروش-گیاهان-دارویی-باید-مورد-توجه-جدی-قرار-گیرد-از-ظرفیت‌های-منطقه-ماهنشان-برای-توسعه-گیاهان-دارویی-استفاده-می‌شود

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان نیازمند کارهای ترویجی و حمایت‌های اعتباری است گفت: بازار فروش گیاهان دارویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه افزایش 15 تا 20 هکتاری کشت گیاهان دارویی طی سال‌های اخیر در استان به هیچ عنوان با ظرفیت‌های موجود متناسب نیست، اظهار کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در چند حوزه در استان وجود دارد ما را متقاعد می‌کند که یک کار پایه‌ای و اساسی در حوزه گیاهان دارویی شروع کرده و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان به طور جدی در دستور قرار گرفته است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان حضور اساتید و محققان صاحب نظر در حوزه گیاهان دارویی و تنوع گونه‌های گیاهی و رویش حدود 70 گونه گیاه دارویی در استان زنجان را از جمله مزیت‌های توسعه کشت این گیاهان در استان برشمرد.

وی با اشاره به قابلیت تجاری‌سازی تعدای از این گونه‌های دارویی عنوان کرد: ظرفیت‌های موجود زمینه را برای ایجاد یک کلکسیون غنی از گیاهان دارویی در استان فراهم می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه وجود حدود 130 هزار هکتار اراضی حفاظت شده و دست‌نخورده در شهرستان ماهنشان مزیت بزرگی است که ظرفیت مغفول مانده گیاهان دارویی در استان به کار گرفته شود، بیان کرد: هم‌اکنون در زمینه طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و شروع و پیشبرد موفقیت‌آمیز طرح نیازمند کارهای ترویجی و حمایت‌های اعتباری است.

وی با بیان اینکه فراهم‌ کردن بازار مناسب برای گیاهان دارویی تولیدی باید به  طور جدی در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه بازرگانی با تشکیل تشکل‌هایی می‌توان زنجیره تولید تا فرآوری و بازار را مدیریت کرده و به تولید کننده از نظر وجود بازار فروش اطمینان داد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به لزوم تامین نهاده و بذر مورد نیاز تولیدکنندگان گیاهان دارویی تصریح کرد: بسیاری از عرصه‌های طبیعی استان نیز قابلیت بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارند که امکان واگذاری این اراضی از طریق منابع طبیعی به متقاضیان وجود دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر