logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۰۶۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

فرهنگ انتظار باید در جامعه نهادینه شود/ اجرای ویژ ‌برنامه گفتمان عصر غیبت در زنجان

فرهنگ-انتظار-باید-در-جامعه-نهادینه-شود-اجرای-ویژ-‌برنامه-گفتمان-عصر-غیبت-در-زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:  باید با کار فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، فرهنگ انتظار را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نیمه شعبان فرصتی برای صیقل دادن دل ‌های خسته است و باید قدردان این نعمت الهی بود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی ‌های جامعه منتظر، سبک زندگی اسلامی است، افزود: نیمه شعبان ما را به یاد نگاه جدی و مستمر به سبک زندگی ‌مان می‌ اندازد.

این مسئول برضرورت ترویج فرهنگ انتظار از سوی روحانیون، مداحان و مسئولان فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: فرهنگ انتظار می‌ تواند تعالی روح و تجلی زیستن انسان در ابعاد وجودی ‌اش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیمه شعبان را فرصتی برای تبلیغ سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید از این مناسبت‌ های دینی برای ترویج نشاط اجتماعی استفاده کرد.

حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: ماه شعبان بهترین فرصت برای تقویت نشاط مومنانه در جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دعای عهد و مناجات شعبانیه دارای معارف والای معرفتی و عرفانی است که باید در این زمینه دستگاه‌ها در استفاده از دعا همت مضاعف داشته باشند،بیان داشت:جایگاه معنوی بالای استان زنجان به دلیل برپایی عزاداری عظیم و با شکوه زنجانی ‌ها در ایام محرم است.

این مسئول گفت: طی ایام ماه مبارک شعبان ۴۳۵ مبلغ و مبلغه به نقاط شهری و روستایی استان زنجان اعزام می ‌شوند.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: ۴۷۳ مسجد و ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان زنجان در اجرای برنامه ‌های ماه شعبان مشارکت خواهند داشت.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی و مراسم ویژه شعبان در ۳۰ مسجد خبرداد و گفت: آذین ‌بندی و فضاسازی مساجد، هیئت‌ های مذهبی و مراکز و صدور مجوز به هیئت‌ های مذهبی برای نصب بنر از اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در ماه شعبان است.

وی گفت: قرائت و اجرای مناجات شعبانیه توسط ائمه جماعات و روحانیون مستقر در طرح هجرت، اجرای ویژ ‌برنامه گفتمان عصر غیبت در هدایت افکار و مقابله با خرافات از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تأکید کرد: قرائت دعای عهد در مساجد استان زنجان توسط ائمه جماعات و مبلغین، اجرای ویژه ‌برنامه جشن در مساجد و هیئت‌ های مذهبی محوری هم از دیگر برنامه‌ های پیش‌ بینی شده برای این ماه است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر