logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۰۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بیات‌منش در گفت‌وگو با موج رسا:

اتمام پروژه‌های حوزه راه استان زنجان به 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ امسال احداث 50 کیلومتر بزرگ‌راه و 100 کیلومتر راه روستایی را در برنامه داریم

اتمام-پروژه‌های-حوزه-راه-استان-زنجان-به-1200-میلیارد-تومان-اعتبار-نیاز-دارد-امسال-احداث-50-کیلومتر-بزرگ‌راه-و-100-کیلومتر-راه-روستایی-را-در-برنامه-داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پروژه‌های حوزه راه گفت: اتمام پروژه‌های حوزه راه استان زنجان به 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هدف کلی پروژه‌های راه سازی استان ساخت حدود 250 کیلومتر بزرگ راه، 230 کیلومتر راه اصلی و 300 کیلومتر راه روستایی است، اظهار کرد: این هدف قرار است در عرض پنج سال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌ها در قالب این سه حوزه تعریف شده است، ابراز کرد: 250 کیلومتر بزرگ تحت پیمان بوده و ردیف اعتباری آن نیز مشخص شده است و همچنین راه‌های اصلی و روستایی نیز این وضعیت را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه 6 طرح ملی در استان داریم، خاطرنشان کرد: سالانه 40 ردیف اعتباری استانی و ملی برای ساخت راه‌های روستایی داریم.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما برای پروژه‌های راه سازی این است که با اتمام این پروژه‌ها نیاز راهی استان مرتفع شود، عنوان کرد: با اتمام این پروژه نیاز 30 ساله استان در حوزه راه برطرف خواهد شد.

بیات منش با اشاره به اینکه برای احداث این پروژه‌ها نیاز به اعتبار 1200 میلیارد تومانی داریم، گفت: کل اعتباری که سالانه از تمام  ردیف‌ها برای راه‌ها اختصاص می‌یابد حدود 100 میلیارد تومان است یعنی 12 سال زمان برای اتمام پروژه‌ها نیاز است اما برنامه ما اتمام این پروژه‌ها در پنج سال است.

وی بیان کرد: ما برای اتمام پروژه‌های راه استان به دنبال استفاده از دیگر ظرفیت‌های قانونی مانند ماده 56 یعنی اخذ وام از بخش خصوصی یا بانکها به مدل فاینانس است یا اینکه از شیوه سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای امسال به دنبال بهره برداری از 50  کیلومتر از این بزرگ راه هستیم، اظهار کرد: امسال احداث 100 کیلومتر از راه روستایی را نیز در برنامه داریم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر