logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۰۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در افتتاحیه جشنواره اکو- جاده ابریشم عنوان شد؛

غذا ارزشمندترین میراث معنوی بشر/ زنجان قطب تاریخی و گردشگری در کشور است

غذا-ارزشمندترین-میراث-معنوی-بشر-زنجان-قطب-تاریخی-و-گردشگری-در-کشور-است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان: غذای بهانه گفت و گو بین انسان ها بوده و هدیه امنیت به میهمان و ارزشمندترین میراث معنوی بشر محسوب می شود.

به گزارش موج رسا;یحیی رحمتی در مراسم آغاز پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم، اظهار داشت: تفاوت های قومی، نژادی ،سیاسی و زبانی هیچ گاه نتوانسته مانع تعامل و نزدیکی ملت ها شود چرا که جوامع به وسیله اشتراکات فرهنگی با سایر ملت ها گفتنان دارند.

وی با بیان اینکه یکی از این اشتراکات غذا است، افزود: نقش اساسی غذا انکار نشدنی است.

این مسئول بیان داشت: غذای بهانه گفت و گو بین انسان ها بوده و هدیه امنیت به میهمان و ارزشمندترین میراث معنوی بشر محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: این جشنواره با هم بودن و برای هم بودن در میان ملت های مختلف را تمرین می کنیم.

رحمتی گفت: اهمیت،ارزش و جایگاه غذا در حیات و سلامت بشر ویژه است و غذا بهانه شادی و در کنار هم زیستن است.

وی خطاب به میهمانان جشنواره اکو- جاده ابریشم، گفت: تک تک شما نمایندگانی از کشور خود هستید و پیام برادری، برابری و فرهنگ اصیل ایرانی را به ارمغان خواهید برد.

"فتح الله حقیقی"،استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم،با تقدیر از حضور کشورهای عضو اکو در جشنواره اکو- جاده ابریشم در استان زنجان، اظهار داشت: اینگونه جشنواره ها بهانه ای برای در کنار هم بودن بوده تا تاریخ و تجربیات خود را مرور کنیم.

وی با بیان اینکه مرور تاریخ نشان می دهد که می توان نسبت به زندگی مسالمت آمیز در دنیای کنونی که بسیار پیچیده است،امیدوار بود، افزود: اینگونه جشنواره ها دنیا را مسالمت آمیز وصلح آمیزتر نشان می دهد.

استاندار زنجان بیان داشت: برگزاری اینگونه جشنواره ها نشان می دهد که درکنار هم بودن، یاری و نزدیکی ملت ها برتری دارد و عداوت،خصم و دشمنی جز خسران برای این دنیا نداشته است.

حقیقی با اشاره به ظرفیت های استان زنجان، گفت: زنجان استان غیرت؛ شجاعت؛ ایثار و خیر است.

وی گفت: در حوزه گردشگری استان زنجان به عنوان قطب تاریخی و گردشگری در کشور مطرح است.

این مسئول بیان داشت: استان زنجان دارای سومین گنبد بزرگ جهان است و شگفت انگیزترین غار آهکی خاورمیانه در استان زنجان قرار دارد که 23 کلیومتر آن شناسایی شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بی نظیرترین مومیایی های جهان به نام مردان نمکی در زنجان وجود دارد، افزود: تاریخ زنجان پر از صلح، تمدن و عزت است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر