logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۰۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اتکا به سرمایه عظیم انسانی کشور را به رشد علمی و اقتصادی می‌رساند/ توسعه کیفی مراکر تحقیقاتی دارویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

اتکا-به-سرمایه-عظیم-انسانی-کشور-را-به-رشد-علمی-و-اقتصادی-می‌رساند-توسعه-کیفی-مراکر-تحقیقاتی-دارویی-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اتکا به سرمایه انسانی عظیم کشور را به رشد علمی و اقتصادی می‌رساند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در کنگره دانشجویان داروسازی با اشاره به اینکه صنعت دارو دومین صنعت سودآور دنیا است، اظهار کرد: دانشجویان رشته‌های داروسازی آینده سازان صنعت دارویی کشور هستند.

وی با بیان اینکه حضور مدیران عالی رتبه کشور در این مراسم و همچنین مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشکده‌های داروسازی نشان از جایگاه خانواده داروسازی کشور است، عنوان کرد: حضور شرکتها و هلدینگ‌های بزرگ دارویی و حمایت از برگزاری این کنگره نشان از ارتباط بسیار خوب صنایع دارویی ایران با بدنه دانشگاهی و دانشجویی کشور در این رشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: همت بالای دانشجویان و فرزندان برومند دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به خاطر زحمایت یکساله که برای این کنگره کشیدند ارج نهاده و از طرف هیئت رئیسه دانشگاه به این بلند نظری و همت آفرین می‌گویم.

وی با اشاره به توانمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در زمانی که تهدیدات و محدودیتها هر روز ابعاد تازه ای به خود می‌گیرد، اتکا به سرمایه انسانی عظیم کشور را به سمت ثبات و رشد علمی و اقتصادی سوق خواهد داد.

قزلباش با بیان اینکه استان زنجان با استعدادهای علمی فراوان و اساتیدی همچون پروفسور ثبوتی توانمدتر از همیشه در تاریخ ایران ایفای نقش خواهد کرد، گفت: این کنگره فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد چرا که ارتباط  بیشتر را فراهم می کند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیش از 30 سال حضور درخشان در عرصه پرورش و آموزش نیروهای بهداشتی و درمانی به ویژه داروسازی طی 12 سال گذشته پنج دوره دانشجویان دکترای داروسازی را به عرصه خدمات دارویی کشور عرضه داشته است و در حال حاضر 50 دانشجو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: امیدواریم با توجه به استعدادهای موجود در این دانشگاه بتوانیم مقاطع تخصصی بیشتری را پذیرا باشیم.

وی با تاکید بر سیاست دانشگاه علوم پزشکی زنجان مبنی بر حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم بیان کرد: توسعه اقتصاد مقاومتی از رهگذر شرکتهای دانش بنیان، توجه به  تجاری سازی علم از طریق توجه ویژه به فناوری، توسعه کیفی مراکر تحقیقاتی دارویی دانشگاه، راه اندازی مرکز پایلوت دارویی که در فاز اول آن شاهد تولید مواد اولیه خواهیم بود، توجه ویژه به بین المللی سازی و توسعه همکاری ها از رهگذر مبادلات علمی، فرهنگی و دانشجویی و توسعه همکاری های ملی منطقه ای از جمله برنامه‌های دانشگاه است.

مهدی پیرصالحی معاون وزیر بهداشت  نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار داروخانه در کشور فعالیت می‌کند، اظهار کرد: به دلیل کوچک بودن اقتصاد دارویی کشور، معضل رقابت بین این داروخانه‌ها وجود دارد و در صورت عدم تغییر وضعیت، ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در89  کشور جهان به ازای هر 10 هزار نفر، 6 داروساز وجود دارد، اما در کشور ما به ازای هر 10 هزار نفر سه داروسازی وجود دارد که از طرفی با توجه به مسائل و مقیاس‌های موجود در کشور بحث زیاد بودن تعداد دانشجویان داروسازی درست است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه 1500 دانشجوی داروسازی در کشور جذب می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به برنامه های که داریم این روند از سال 1400 کاهشی می شود.

وی همچنین تصریح کرد که هدف بیش از 80 درصد از دانشجویان داروسازی دایر کردن داروخانه است که باید این چنین نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما 140 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد اما آمار داروسازان فعال در بیمارستان‌ها 500 نفر است واین در حالی است که باید به ازای هر 30 تخت یک داروساز در بیمارستان وجود داشته باشد

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر