logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۰۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

ثبت 1400 کودک همسری در استان زنجان/8.5 درصد جمعیت زنجان در سکونتگاه های غیر رسمی اسکان دارند

ثبت-1400-کودک-همسری-در-استان-زنجان-8.5-درصد-جمعیت-زنجان-در-سکونتگاه-های-غیر-رسمی-اسکان-دارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور یک هزار و 400 مورد در استان زنجان اتفاق افتاده است.

به گزارش موج رسا;مسیح الله سلطانی امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان زنجان، اظهار داشت: استان زنجان در زمینه سرانه مطالعه دومین استان کشور محسوب می شود که این عملکردی در حوزه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه 8 درصد جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه های استان هستند که دو برابر نرم کشوری است، افزود: یک هزار و 300 هئیت مذهبی نیز در استان زنجان فعالیت می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه در خصوص سرانه آموزشی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین است،افزود: 345 تشکل مردم نهاد در استان زنجان فعالیت می کند که این آمار نسبت به نرم کشوری بالاتر است.

سلطانی خاطرنشان کرد: 5 اولویت در زمینه آسیب های اجتماعی دنبال می کند که زنجان در زمینه اعتیاد استان 26 است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته با کاهش 11 درصدی ازدواج مواجه بودیم که به عنوان آسیب محسوب می شود، افزود: کودک همسری یکی از معضلات در زنجان محسوب می شود.

این مسئول بیان داشت: از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور یک هزار و 400 مورد در استان زنجان اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به سکونتگاه 8.5  درصد جمعیت استان زنجان در 19 سکونتگاه غیر رسمی،افزود: حاشیه نشینی مشکل حادی در زنجان محسوب نمی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر