logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۰۶۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مدیرکل میراث فرهنگی زنجان؛

جزئیات جشنواره اکو- جاده ابریشم در زنجان تشریح شد/ حضور 15 سفیر و دیپلمات در جشنواره زنجان

جزئیات-جشنواره-اکو-جاده-ابریشم-در-زنجان-تشریح-شد-حضور-15-سفیر-و-دیپلمات-در-جشنواره-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان؛جزئیات جشنواره اکو- جاده ابریشم را که از 29 فروردین در زنجان برگزار می شود، تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم امسال با برنامه ریزی های انجام شده از ۲۹ فروردین ماه سال جاری آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا یکم اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی مطلوب رسانه های استان موجب شده تا چهره خوبی از استان به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد:افتتاحیه این جشنواره پنج شنبه این هفته از ساعت ۱۷ در آمفی تئاتر مهرانه زنجان برگزار می شود.

رحمتی افزود: ۴۵۰ میلیون نفر در کشورهای عضو اکو زندگی می کنند که ظرفیت مطلوبی برای معرفی شهر زنجان در قالب این جشنواره محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری از ۱۵ کشور سفیر و دیپلمات در این جشنواره شرکت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور کشورهای اتریش، سریلانکا، عمان، یونان، قزاقستان، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، اندونزی، ترکیه، آذربایجان، هندوستان، روسیه و کرواسی در این جشنواره خبرداد و گفت: امسال از توان دانشگاه و آشپزهای حرفه ای سفارتخانه ها در این جشنواره استفاده شده است.

رحمتی بیان کرد: ۱۸ گروه از کشوهاری خارجی به طبخ غذا و ارائه آن در این جشنواره می پردازند.

وی افزود: با توجه به قرار گیری در سال رونق تولید در حوزه صنایع دستی نیز در این جشنواره هدفگذاری شده است و اغلب تولیدات با غذا، سفره و ضیانت میهمانی مرتبط است.

این مسئول از حضور 15 استان کشور در بخش صنایع دستی این جشنواره خبرداد و گفت: استان های گیلان،مازندران، همدان، البرز،تهران، قزوین، بوشهر، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی، سمنان، یزد، کردستان خراسان رضوی و شمالی،خوزستان اصفهان و مرکزی در قالب ۳۰ غرفه به ارائه صنایع دستی می پردازند.

وی گفت: اکثر صنایع دستی ارائه شده در این جشنواره در قالب هفت سین،چوب،نساجی،ترمه دوزی سنتی،حجاری،قلمزنی،سفال، مس، خاتم و چاقو فعالیت می کنند.

شهردار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: رنگ و بوی توسعه و آبادانی با حضور و اطلاع رسانی رسانه ها در استان زنجان محقق شده است.

معصومی بیان داشت: با توجه به اینکه ادعای توسعه را داریم و به دنبال پایدارسازی رشد و توسعه در شهر زنجان هستیم باید به توسعه گردشگری به عنوان یکی از این زیرساخت ها توجه ویژه ای شود.

وی افزود:اگر توجه به گردشگری را در سطح استان و کشور تقویت کنیم نیازی به سایر منابع وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به هر روشی که بتوانیم اسم شهر و کشور خودمان را بنویسیم یک گام نسبت به رقبا جلوتر هستیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه صنعت گردشگری قابل رقابت است و زنجان اقدامات خوبی را در حوزه گردشگری انجام داده است ،افزود: میراث فرهنگی زنجان  مبدع و ادامه دهنده این موضوع بوده است.

معصومی با بیان اینکه زنجان در زمینه گردشگری صاحب نام است و هرجا لازم بوده است میراث فرهنگی در برندسازی شهری شهرداری را کمک کرده است.

گفتنی است،در پایان این مراسم از پوستر پنجمین جشنواره اکو_جاده ابریشم در پایان این مراسم رونمایی شد//ن.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر