logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۰۵۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی:

توجه به استراتژی اقتصاد مقاومتی زمینه رونق تولید را فراهم می کند/ صادرات تنها ۱۵ درصد کالای ایرانی

توجه-به-استراتژی-اقتصاد-مقاومتی-زمینه-رونق-تولید-را-فراهم-می-کند-صادرات-تنها-۱۵-درصد-کالای-ایرانی

کارشناس اقتصادی برضرورت توجه به استراتژی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: افزایش درآمدهای غیر نفتی موجب رونق تولید می شود.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، با اشاره به نامگذاری سال جدید باعنوان رونق تولید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اول فروردین تحریم ‌ها را عامل فرصت برای کشور عنوان کردند.

وی با بیان اینکه با تحریم توجه به تولید داخلی افزایش می یابد که این امر منجر به رونق تولید می شود، افزود:  اگر چه با تحریم ها امکان ورود بسیاری از کالاها به داخل کشور مسیر نمی شود.

این کارشناس اقتصادی افزایش تولید مواد اولیه را از دیگر نتایج تحریم عنوان کرد و گفت: باید در دوران تحریم به ظرفیت های داخل بیشتر توجه شود.

محمودی اصل تولید کالای با کیفیت را موجب افزایش رقابت در بین کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: این افزایش کیفیت منجر به صادرات و ارز آوری برای کشور می شود.

وی یادآور شد: در صورت رونق تولید می توان فرصت افزایش صادرات غیر نفتی را ایجاد کرد که زمینه سازی مناسبی برای کشور محسوب می شود.

این استاد دانشگاه برضرورت توجه به استراتژی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در این نوع اقتصاد به درآمدهای غیر نفتی تاکید بیشتری می شود که با ایجاد اشتغال موجب گسترش کسب و کارهای بیشتر و گستردگی زنجیره های فروش می شود.

محمودی اصل با اشاره به پیش بینی۱۵۰ هزار میلیارد  تومان درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۸ ،افزود: با اجرای درآمدهای مالیاتی صحیح می توان تا مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشت.

وی گفت: بخشی از اقتصاد ایران دارای فرار مالیاتی، بخشی معافیت مالیاتی و بخشی هم از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی می توانند جایگزین درآمدهای نفتی شوند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ۸۵ درصد صادرات کشورمتشکل از مواد اولیه است،افزود: تنها ۱۵ درصد کالای ایرانی صادر می شود در حالی که ۸۶ درصد واردات کشور، کالای ساخته شده است.

وی گفت: در مجموع می توان گفت عبور از شرایط سخت با رونق تولید امکان پذیر است این هم یک انتخاب نیست، چرا که توجه به تولید یک انتخاب در کل کشورهای جهان نیست یک اجبار برای رشد و توسعه صنعتی به شمار می رود.

این استاد دانشگاه حل مشکلات بوروکراسی اداری و سود آوری صد درصدی تولید را از عوامل مهم برای رونق تولید عنوان کرد و گفت: با افزایش رتبه کسب و کار می توان نقدینگی ۱۷۳۰ هزارمیلیاردی را کنترل کرده و  بازارهای مناسبی برای تولید ایران در خارج و داخل کشور فراهم کرد.

محمودی اصل با بیان اینکه ایجاد ثبات در گام های اولیه برای رونق تولید بسیار حائز اهمیت است،بیان داشت: این ثبات باید در اصلاح نظام بانکی و در صندوق های بازنشستگی در کنار درخواست های میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود.

وی نظارت کافی بر سیستم ها و ایجاد شفافیت در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این مسئله منجر به افزایش تولید و کسب و کارداخلی می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر