logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۰۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در همایش علمداران ایثار؛

مستند شهید مرادخانی در زنجان رونمایی شد/جانبازان،افتخار آفرینان و پاسداران انقلاب

مستند-شهید-مرادخانی-در-زنجان-رونمایی-شد-جانبازان،افتخار-آفرینان-و-پاسداران-انقلاب

در همایش علمداران ایثار؛مستند شهید داود مرادخانی در زنجان رونمایی شد.

به گزارش موج رسا; همایش علمداران ایثار چهارشنبه شب با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان زنجان برگزار شد که در این مراسم از مستند شهید داود مرادخانی، شهید مدافع حرم زنجان رونمایی شد.

گفتنی است،شهید داود مرادخانی فرمانده گردان تخریب تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه استان زنجان است.

شهید داود مرادخانی در اول فروردین ماه سال 1348 درتهران به دنیا آمد. ۶ ساله بود که خانواده اش به زنجان مهاجرت کردند.جوانی انقلابی و پرورش یافته در پایتخت شور و شعور حسینی.۱۷ساله بود که سنگر دانش را رها کرد تا به یاری حسین زمان بر صدامیان بعثی بشورد. سرزمین های غرب و جنوب ایران، شرق دجله و هورالعظیم قدم های این شهید را به خاطر دارند.

شهید مرادخانی در میدان نبرد درعملیات والفجر۱۰درحلبچه مجروح شد و از خیل جانبازان شیمیایی بود.

درسال۶۵ به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه رفت و در سال۶۶ وارد سپاه پاسداران شد و در 27 دی ماه سال 1367 ازدواج کرد وحاصل ۲۷سال زندگی مشترکشان دو دختر بود. 

سرهنگ پاسدار داود مرادخانی در۲۱ اسفند۱۳۹۴ به آرزوی دیرینه اش دست یافت و در سوریه به وصال معبود رسید وحسین وار در راه دفاع از حریم زینبی به همرزمان شهیدش پیوست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه این مراسم، با تبریک اعیاد شعبانیه،اظهار داشت: جانبازان از افتخار آفرینان و پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

 

*ستاد بزرگداشت روز جانباز در زنجان تشکیل شد

علی کاظمی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت روز جانباز در استان تشکیل و برنامه های مختلفی در این زمینه برگزار شد، افزود: بنیاد شهید به 50 هزار نفر در استان خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: در قالب طرح علمداران حماسه،ائمه جمعه استان با جانبازان دیدار و گفت و گو می کنند.

این مسئول بیان داشت: تکریم و تجلیل از ایثارگران در استان زنجان همگانی شده است و مسئولان در مناسبت های مختلف این دیدارها را امسال انجام خواهند داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: ایثار اجتماعی از مهمترین برنامه های این اداره کل است که شهدا و جانبازان همواره به آن اهتمام داشتند.

کاظمی با بیان اینکه دغدغه خانواده های شهدا درمان و پایش سلامت است، افزود: با توجه به قرار گیری مادران و پدران شهدا در سنین بالا در زمینه سلامت این افراد فعالیت ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: اهتمام بنیاد شهید ارتقای توانمندی ایثارگران است که در زمینه اشتغال نیز باید همگان اهتمام داشته باشند.

این مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه اول خانواده های شهدا عنوان کرد و افزود: علمی که بر دوش جانبازان بوده است برزمین نمانده و فرزندان بر دوش می کشند. 

 

*عزت و سربلندی کشور، مرهون ایثارگری ایثارگران است

فرماندار زنجان نیز در ادامه این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: عزت و سربلندی کشور، مرهون ایثارگری ایثارگران و صبوری خانواده های آنان است.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی موجب شده تا امروز استکبار جهانی به مقابله با نظام اسلامی بپردازد،افزود: نظام اسلامی در سال های اخیر بیشترین اقدامات را علیه تروریست ها انجام داده است.

این مسئول معرفی سپاه را به عنوان گروه تروریستی یکی از لطیفه های بین المللی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا با این کار، جایگاه پوشالی ابرقدرتی خود را در حد یک گروه مخالف نظام مانند منافقین تنزل داده است.

فرماندار زنجان همدلی در بین گروه های مختلف سیاسی و مسئولان و ملت ایران را مستحکم تر از گذشته دانست و گفت:اقدام احمقانه رئیس جمهور آمریکا مقدمه ای برای شکست های بعدی این کشور خواهد بود.  وی با بیان اینکه این اقدام آمریکا نیازی به پاسخگویی پاسداران ایرانی ندارد، بیان داشت: همانطور که در حادثه تروریستی اهواز مشاهده کردیم سپاه پاسداران نقطه حضور فرماندهان داعش در سوریه را در فاصله 800 کیلومتری مورد هدف قرار داد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر