logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۰۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

آموزشهای ترویجی در حوزه منابع طبیعی باید توجیه اقتصادی داشته باشد

آموزشهای-ترویجی-در-حوزه-منابع-طبیعی-باید-توجیه-اقتصادی-داشته-باشد

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر اهمیت روند آموزشی در حوزه منابع طبیعی گفت: آموزشهای ترویجی در حوزه منابع طبیعی باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

به گزارش موج رسا; حسینی معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید در نشست با مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان زنجان بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیتهای سازمانهای مردم نهاد اظهار کرد: همچنین برای مدیریت پایدار مناطق و آموزش‌های ترویجی در حوزه منابع طبیعی باید توجیه اقتصادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر باید به سمت آموزش‌های کاربردی برویم و در این حوزه برای موفقیت بیشتر از پتانسیل‌های سازمانهای مردم نهاد بهره‌مند شویم.

حسینی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی مکرر برای حوزه نشینان می‌توانیم روستاییان را در برنامه‌های حفاظتی و حراستی خود شرکت دهیم افزود: توجه مسئولین امر به این موضوع جهت تاثیر آن بر مدیریت پایدار منابع به ویژه آب و خاک با دافزایش یابد.

معاون دفتر آموزش ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری با عنوان اینکه آموزش‌های با محوریت توجیه اقتصادی ارائه شود، عنوان کرد: برای تحقق این امر باید به سمت آموزشهای کاربردی برویم و در این حوزه برای موفقیت بیشتر از پتانسیل‌های سازمانهای مردم نهاد بهره‌مند شویم.

آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه نهالستان 50 هکتاری اداره کل از نهالستانهای بی‌نظیر کشور است گفت: ظرفیت‌های لازم در این محل جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای منطقه شمالغرب با عنوان پرورش گونه‌ها و نهالهای جنگلی و غیره ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به همکاریهای مطلوب اداره کل با دانشگاه زنجان در بخش ترویج و تحقیق تصریح کرد: معتقدیم در کنار آموزش بهره برداران باید دوره‌های آموزشی برای همکاران خود در بخش ترویج را مورد تاکید قرار دهیم چرا که موفقیت در مباحث تسهیل گری به این بخش ارتباط دارد.

حسینی منفرد، رئیس اداره ترویج و آموزش اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز با اشاره به پیگیریهای برنامه‌های این بخش در حوزه ترویج بر لزوم فراهم آوردن زمینه‌های آموزشی فرهنگ ساز در بین دانش آموزان مدارس تاکید کرد و توجه به این مهم را از اولویت‌های اساسی دانست.

حسینی منفرد همچنین از برنامه‌ریزیهای اداره آموزش و ترویج در بین دانشجویان جهت تحقق اهداف منابع طبیعی استان زنجان خبرداد و به همکاریهای سازمانهای مردم نهاد استان زنجان با اداره کل منابع طبیعی در زمینه آموزش و ترویج نیز اشاره کرد.

بیات، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه آبخیزداری، مشکل جدی با بومیان مناطق هدف استان وجود ندارد، ابراز کرد: به منظور تعامل با مردم، در برخی نقاط که معارضین محلی در اجرای برنامه‌های آبخیزداری خللی وارد می کردند، پروژه را متوقف کرده و با محلی ها وارد مذاکره می‌شدیم که خوشبختانه پس از گفت‌وگو آنان توجیه شده و در ادامه پروژه ما را یاری می‌کردند و در حال حاضر هم مشکل جدی وجود ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر