logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۰۵۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا خبر می‌دهد

اصلاح خطوط حمل و نقل درون شهری زنجان به زودی اجرا می‌شود/ از تغییر پایانه‌ اتوبوسها تا تعبیه خطوط ویژه در مرکز شهر+جزئیات

اصلاح-خطوط-حمل-و-نقل-درون-شهری-زنجان-به-زودی-اجرا-می‌شود-از-تغییر-پایانه‌-اتوبوسها-تا-تعبیه-خطوط-ویژه-در-مرکز-شهر+جزئیات

اصلاح خطوط حمل و نقل درون شهری زنجان در حالی به زودی اجرا خواهد شد که برخی کسبه اعتراضاتی در این زمینه دارند.

کاظم افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اصلاح خطوط اتوبوسهای درون شهری زنجان اظهار کرد: با اجرای اصلاح خطوط اتوبوسرانی محل دو پایانه اتوبوسرانی در شهر زنجان تغییر می‌یابد و به میدان ارتش و میدان آزادی منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر اتوبوسها به میدان ارتش و میدان آزادی منتهی خواهد شد، ابراز کرد: اگر مردم از کارت شهروندی استفاده کنند هزینه 350 تومان خواهد شد و در صورت پرداخت نقدی 700 تومان باید پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه مسافرین بعد از پیاده شدن در این دو پایانه می‌توانند سوار اتوبوسوهایی شوند که به مرکز شهر می‌روند، افزود: 10 اتوبوس برای این امر پیش بینی شده که پنج اتوبوس از میدان مدرس و از مسیر ویژه به سمت میدان آزادی و پنج اتوبوس دیگر نیز از میدان آزادی به سمت میدان مدرس شروع به حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هزینه تردد در مسیر ویژه با کارت شهروندی 200 تومان و به صورت نقدی 500 تومان است، گفت: مسیر ویژه خیابان امام در ضلع جنوبی این خیابان به عرض بیش از 6 متر به صورت رفت و برگشت خواهد بود و مسیر ویژه خیابان سعدی نیز در ضلع شرقی به عرض بیش از 6 متر به صورت رفت و برگشت است.

افشارچی بیان کرد: تاکسی‌ها نیز در جنوب به شمال سعدی در مسیر ویژه حرکت خواهند کرد اما هنوز مشخص نشده کدام تاکسی‌ها در این مسیر حرکت کنند که محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌ها در شمال به جنوب سعدی یعنی از میدان ارتش به پایین به مسیر ویژه وارد نخواهند شد، عنوان کرد: در خیابان امام نیز از میدان انقلاب به بلوار آزادی تاکسی‌ها در مسیر ویژه حرکت خواهند کرد اما این موضوع برای مسیر برعکس پیش بینی نخواهد شد یعنی تاکسی‌ها از بلوار آزادی به انقلاب را مانند خودروهای شخصی تردد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر زنجان ‏با اشاره به اینکه قرار بود این اصلاح خطوط از 15 فروردین اجرا شود، اظهار کرد: یکسری کوتاهی از طرف خود ما بود یعنی قرارداد با اتوبوسها به تاخیر افتاد و همچنین کسبه خیابان سعدی و امام نیز مخالفت‌هایی را داشتند که سبب شد در تاریخ مقرر نتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جلسه‌ای با کسبه این دو خیابان برگزار و توضیحات لازم به آنها ارائه خواهد شد، گفت: اعتقاد ما این است که اصلاح خطوط آسیبی به کسب و کار این افراد نخواهد زد بلکه سبب رونق یافتن کسب و کار کسبه این مسیرها نیز می‌شود.

افشارچی با اشاره به اینکه بعد از توافق با کسبه بلافاصله یعنی قبل از آغاز اردیبهشت این طرح را اجرا خواهیم کرد، ابراز کرد: اصلاح خطوط اتوبوسها و تاکسی‌ها سبب می‌شود تا اهالی شهرکهای اقماری کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند چرا که اتوبوسهای ما نهایتا در عرض کمتر از نیم ساعت از دورترین شهرک به پایانه‌ها خواهند رسید.

وی با بیان اینکه اکنون زمان رسیدن اتوبوسها به مرکز شهر حدود یک ساعت است، عنوان کرد: در داخل شهر نیز خطوط ویژه سبب کوتاهی زمان رسیدن مردم به مرکز شهر خواهد شد یعنی ترافیکی را احساس نخواهند کرد.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر زنجان بیان کرد: پارکینگ‌هایی نیز در میدان ارتش و میدان آزادی پیش بینی شده تا مردم اتومبیل‌های خود را در این پارکینگ‌ها قرار داده و با خط ویژه وارد مرکز شهر شوند.

//س‏

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر