logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۰۴۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

عزت و استقلال ایران در دنیا بی‌نظیر است/ سپاه پاسداران در تحقق شعار "ما می‌توانیم" صادقانه گام برداشته است

عزت-و-استقلال-ایران-در-دنیا-بی‌نظیر-است-سپاه-پاسداران-در-تحقق-شعار-"ما-می‌توانیم"-صادقانه-گام-برداشته-است

امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات برجسته سپاه در عمل به تحقق شعار "ما می‌توانیم" گفت: سپاه پاسداران در تحقق شعار "ما می‌توانیم" صادقانه گام برداشته است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه در طول 40 سال انقلاب فتنه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان انجام شده گویای دشمنی‌ کشورهای استکبار با ملت ایران است اظهار کرد: اسناد و مدارک این فتنه‌ها از سوی خودشان تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه عزت و استقلال ایران در دنیا بی‌نظیر است تصریح کرد: شعار انقلاب ما استقلال آزادی و حکومتی اسلامی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به امنیت موجود در ایران افزود: بعد از جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک این کشور در دست بیگانگان نماند.

وی عنوان کرد: امروز در مهم دفاعی و اقتصادی و کشاورزی به خودکفایی کامل رسیدیم و این از برکات انقلاب است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمن دیگر همان دشمن ابتدای انقلاب نیست و دیگر ابهت آن در جهان شکسته شده است بیان کرد: به برکت اقتدار و روحیه استقلال طلبی امروز در برابر دشمنان ایستاده‌ایم.

وی خیلی از جنایات آمریکا خبر نداشتند ولی امروز چهره جنایتکاری آمریکا آشکار شد و علامت و دشمنی آمریکا مشخص شد افزود: مردم با دیدن این چهره جنایتکاری آمریکا انسجام و وحدت مردم خود را بیشتر کردند و در حادثه اخیر سیل این انسجام کاملا مشخص بود.

امام جمعه زنجان گفت: آمریکا سال گذشته می‌گفت که انقلاب دیگر چهل سالگی خود را نخواهد دید و در طوفانی که در آمریکا ایجاد شد بعد از 15 ماه هنوز برخی از مناطقی که طوفان ایجاد شده برق آنها وصل نشده و این مایه سرافکندی برای دولت آمریکا است.

وی عنوان کرد: در نخستین روز زلزله و سیل در ایران با اتحاد و انسجام و دلسوزی که وجود دارد در برطرف کردن مشکلات اقدام می‌شود.

آیت الله خاتمی گفت: تمام امکانات کشور در اختیار و مقابله با سیل و ویران است و جالب‌تر از آن امکانات نظامی ارتش٬ سپاه٬ نیروی هوایی و دریایی٬ بسیج و نیروهای خودجوش مردم در امدادرسانی در مناطق سیل زده توسط رسانه‌ها قابل مشاهده بود.

وی عنوان کرد: مردم به صورت خودجوش اقدام به تهیه غذا برای سیل زدگان می‌کردند که همه این کارها با روحیه استقلال خواهی اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز ملی فناوری هسته‌ای گفت: بیستم فروردین به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده و ایران در این روز به فناوری غنی سازی هسته‌ای اروانیوم دست پیدا کرد و دنیا به این موضوع باور نداشتند.

وی عنوان کرد: در سال 84 برخی مسائلی که اتفاق افتاد ایران تصمیم‌ گرفت و با قدرت تمام مسائل غنی سازی را دنبال کرد و به عنوان هشتمین کشور در اردوی دارندگان دانش فناوری صلح آمیز هسته‌ای شد و نشان دادند که ما می‌توانیم.

آیت الله خاتمی افزود: دشمن در برابر ایران نیز جنایت‌های زیادی را انجام داد و در برابر اقدامات دشمن ایستادیم و استقامت هزینه دارند که نتیجه آن عزت بوده و عقب نشینی نیز هزینه دارد و هزینه آن ذلت و نکبت است.

وی عنوان کرد: دانشمندانی مانند شهید شهریاریها و مصطفی احمدی روشن و تعدادی از دانشمندان بزرگ جان خودشان را در این راه گذاشتند اما این چراغ را روشن نگه داشتند و خوشبختانه تعداد زیادی از دانشجویان از همان زمان رشته تحصیلی خود را داوطبانه به مسیر دانش فناوری هسته‌ای تغییر دادند.

امام جمعه زنجان با تبریک ولادت امام حسین(ع) که روز پاسدار نامگذاری شده است افزود: این روز به عنوان روز پاسدار نام گذاری شده که مناسبت‌ترین روز است.

وی افزود: سپاه یکی از نهاد‌های ایجاد شده در روزهای اول انقلاب است که سپاه پاسداران برای پاسداری از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

آیت الله خاتمی افزود: پاسداران به قدری ایستادگی و جانبازی و از انقلاب  پاسداری کردند که امام راحل این روز را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کردند.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات امام راحل در مورد پاسداران بیان کرد: امام(ره) در فرمایشات خود خطاب به پاسداران فرمودند که شما قدر خود را بدانید خداوند به شما عنایت داشته است که شما را مهیا کرده است تا قران کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامی را حفظ کنید و در گام نخست از جمله نهادهای انقلابی که صادقانه در تحقق شعار "ما می‌توانیم" گام برداشتند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر