logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۰۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

70 درصد موانع تولید، سوء مدیریت است/ برای رونق تولید نباید منتظر دستور العمل و بخشنامه بود

70-درصد-موانع-تولید،-سوء-مدیریت-است-برای-رونق-تولید-نباید-منتظر-دستور-العمل-و-بخشنامه-بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف در قانون برای تولید را مجلس باید حل کند، اما متاسفانه 70 درصد موانع تولید ضعف در مدیریت است.

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; ، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال باید همه مسئولان و مردم دست به دست هم داده و از تفرق آرا دست برداشته و متحد شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات و مسائل معیشتی مردم ضروری است به شعار سال توجه ویژه ای شود، خاطرنشان کرد: مردم تحت فشار هستند و این اوضاع را هیچ کس نمی تواند تحمل کند.

این نماینده با اشاره به اینکه در مدیریت ما فشل عمل می کنیم،خاطرنشان کرد: عامل اصلی عدم رفع موانع تولید، سوء مدیریت ها است که اگر مدیریت قوی،کارآمد ،دلسوز بوده و تدبیر داشته باشد می تواند مشکلات را حل کند.

وی مدیریت اجرایی را پاشنه آشیل تولید عنوان کرد و گفت: باید مسئول خود را جای مردم بگذارد و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئول باید همواره در بین مردم بوده و خود را جای مردم بگذارد،گفت: مسئول اگر جای تولید کننده بود چه انتظاری از مسئولان داشت.

بیگدلی خاطرنشان کرد: امروزه ثبت شرکت در کشورهای اطراف ایران که تنها 5 تا 7 میلیون نفر جمعیت دارند در طی نیم ساعت انجام می شود این در حالی است که در ایران به دلیل بورکراسی زاید اداری فرد باید تا 4 ماه در صف انتظار باشد.

وی با بیان اینکه ضعف در قانون برای تولید را مجلس باید حل کند،افزود: اما متاسفانه 70 درصد موانع تولید ضعف در مدیریت است.

این نماینده با اشاره به اینکه برای رونق تولید دولت وظایفی دارد،افزود: باید به فوریت تفویض اختیار به استانداران انجام شود تا هرچه سریع تر موانع تولید حل شده و این امر محقق شود.

بیگدلی بر ضرورت برگزاری جلسات فوری با حضور نماینده تولید کننده، کارگران، کارفرمایان،بیمه و افراد دخیل در امر تولید تاکید کرد و گفت: اگر موانع قانونی وجود دارد دولت می تواند در قالب لایحه و طرح به مجلس ارائه کند تا بررسی شده و مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه برای رونق تولید نباید  منتظر دستور العمل و بخشنامه بود، افزود: دستورالعمل رونق تولید صادر شده است و نیازی به آیین نامه و دستور العمل نیست و بخشدار و فرماندار و مدیران اجرایی حق ندارند بگویند که بخشنانه نیامده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دست به دست هم داده و موانع تولید را رفع کنیم می توانیم تا سه ماه آینده انتظار اتفاقاتی خوب در این زمینه باشیم.

بیگدلی با اشاره به سفرهای استاندار زنجان در ایام عید نوروز به شهرستان ها و در میدان بودن وی،خاطرنشان کرد:  جهادی در میدان بودن می تواند مشکلات را حل کند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر