logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۰۴۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده:

دولت باید پاسخگوی کوتاهی‌هایش در مدیریت بحران سیل اخیر باشد/ مجبوریم از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده کنیم/ تشکر از نیروهای سپاه، ارتش و بسیج

دولت-باید-پاسخگوی-کوتاهی‌هایش-در-مدیریت-بحران-سیل-اخیر-باشد-مجبوریم-از-ابزارهای-نظارتی-مجلس-استفاده-کنیم-تشکر-از-نیروهای-سپاه،-ارتش-و-بسیج

نماینده مردم خدابنده گفت: دولت باید پاسخگوی کوتاهی‌هایش در مدیریت بحران سیل اخیر باشد چرا که با مدیریت بحران می توان پیشگیری مناسبی داشت.

 

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کوتاهی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در سیل استانهای شمالی کشور اظهار کرد: به طور یقین یکی از دستور کارهای مجلس ورود دیرهنگام دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در بحث سیل استانهای شمالی کشور بود.

وی با بیان اینکه دولت باید در این خصوص و تعلل هایش به مجلس توضیح دهد، افزود: به طور یقین پای برخی از وزرای مجلس در خصوص اتفاقات سیل به مجلس باز خواهد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل اخیر نیاز به بررسی در صحن و کمیسیون های مختلف مجلس دارد، عنوان کرد: باید دولت در خصوص ورود دیرهنگامش به این موضوع به مجلس توضیح دهد.

وی با اشاره به اینکه وزرای کشور و نیرو باید به مجلس توضیح دهند، عنوان کرد: به نظرم کار به استفاده از ابزار نظارتی مجلس در این خصوص برسد.

بیگدلی با بیان اینکه متاسفانه برای نخستین بار نیست که چنین موضوعاتی را شاهدیم، گفت: ضعفی در مدیریت بحران کشور وجود دارد که در این گونه حوادث اگر مردم و یکسری از نهادها نباشند این گونه مسائل در کشور ما حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما کشور زلزله خیزی هستیم و از طرف دیگر وقوع سیل نیز در کشور ما قابل پیش‌بینی است، افزود: متاسفانه هیچ گاه دستگاه های دولتی و مدیریت بحران ما در حوادث طبیعی و غیرمترقبه موفق عمل نکردند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف مدیران دولت در این سیل مشهود بود، اظهار کرد: رئیس جمهور نیز ورود دیرهنگامی مدیریت بحران سیل اخیر داشتند.

وی در خصوص عدم انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی و ... توسط دستگاه های دولتی و شهرداری ها عنوان کرد: متاسفانه عدم انجام اقدامات پیشگیرانه را شاهد بودیم که این موضوع نشان از ضعف دستگاه های اجرایی در این خصوص است و از طرفی نبود متولی خاص در این حوزه به مشکلات دامن زده است.

بیگدلی با تشکر از نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش و همچنین نیروهای بسیج ابراز کرد: مجلس نیز به نوبه خود از نیروهای سپاه پاسداران، بسیج و ارتش تقدیر و تشکر دارد، این نیروها با استفاده از امکانات خود ورود موفقی در این بحران داشتند.

وی بیان کرد: نیروهای سپاه، ارتش و بسیج با تمام وجود وارد صحنه شدند و برخی ضعف‌های دستگاه های مسئول را جبران کردند.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر