logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۰۳۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرفرودگاه زنجان:

راه‌اندازی پرواز فرودگاه زنجان در مسیرهای تهران، عتبات و ترکیه پیگیری می‌شود

راه‌اندازی-پرواز-فرودگاه-زنجان-در-مسیرهای-تهران،-عتبات-و-ترکیه-پیگیری-می‌شود

مدیرفرودگاه زنجان پیگیری برای ایجاد مسیرهای جدید پروازی برای مسیرهای تهران، عتبات، ترکیه و غیره را برنامه‌های مهم فرودگاه زنجان در سالجاری عنوان کرد.

محمد قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; در مورد برنامه‎ها و طرح‎های پیش‎بینی شده برای سال 98 اظهار کرد: پیگیری برای ایجاد مسیرهای جدید پروازی برای مسیرهای تهران، عتبات، ترکیه و غیره، اتمام پروژه نیمه کاره توسعه فضای ترمینالی در بخش غرب و شرق آن در صورت حمایت و کمک استانداری از جمله برنامه‌ها ما  در سال جاری است.

وی تکمیل و تجهیز ساختمان حراست CCTV، برنامه‎ريزي برای توسعه فرودگاه تا رسيدن به جايگاه مناسب آن، پروژه احداث جايگاه تشريفات با کمک استانداری، تکمیل عمليات بهسازي و زيباسازي ترمينال داخلي فرودگاه، ساخت اتاق مادر و كودك، تبیین فرصت‎هاي سرمايه‎گذاري و پیدا کردن سرمايه‎گذار برای توسعه فرودگاه، گرفتن سند برای بخشی از زمین‎های فرودگاه که فاقد سند هستند و پیگیری نصب کنسول جدید برای برج کنترل ترافیک هوایی فرودگاه از جمله برنامه‎هایی فرودگاه زنجان عنوان کرد.

قاسمی در مورد وضعیت ماموریت‎های محول شده در ابلاغ مدیریت وی گفت: یکی از ماموریت‎های بنده پیاده‎سازی کامل نظام مدیریت ایمنی در فرودگاه است که برای رسیدن به این هدف ابتدا جلسات مختلفی بین مسئولان و کارکنان داخل و خارج فرودگاه برگزار کردیم تا موارد و مشکلات مربوط به ایمنی در این فرودگاه را احصا و حل کنیم.

وی بیان کرد: در سال 97 تمرین‎ها و دوره‎های مختلف توسعه دانش و فرهنگ ایمنی برای همه عوامل انسانی عملیاتی و نظامی و انتظامی این فرودگاه برگزار شد.

مدیرفرودگاه زنجان گفت: پس از آن با تجهیز و ارتقای سامانه‌های هوانوردی فرودگاه‌ ایمنی فرودگاه را ارتقا دادیم و در همین سال دستورالعمل‎هایی برای هماهنگی‎های عملیاتی مانند عملیات برفروبی در داخل فرودگاه تدوین شد و توافقنامه‎های مختلفی بین  فرودگاه و اورژانس و هلال احمر و غیره منعقد کردیم که نتیجه این کارها این شده است که خوشبختانه، هیچ مشکل ایمنی در این فرودگاه بوجود نیامده است.

وی تشکیل منظم جلسات کمیته‎های حفاظتی و تسهیلات فرودگاه و بهبود مستمر فرآیندهای فرودگاهی در راستای ارتقای سطح خدمات و افزایش رضایت مسافران را یکی دیگر از ماموریت‎های خود عنوان کرد و گفت: به دلیل نظامند و تخصصی‎بودن سیستم حمل و نقل هوایی، جلسات کمیته‎های حفاظتی و تسهیلات فرودگاهی به صورت منظم و با برنامه در این فرودگاه برگزار می‎شود. در واقع اولین هدف از تشکيل اين کميته‎ها، ارتقای سطح خدمات و افزایش رضایت مسافران است.

قاسمی با اشاره به بهره‎گیری حداکثری از توان و ظرفیت‎های بخش خصوصی در راستای خدمات و تسهیلات مناسب‎تر به مردم و افزایش درآمدهای غیر هوانوردی را از دیگر ماموریت خود عنوان کرد و افزود: در این فرودگاه، تعامل خوبی با بخش خصوصی وجود دارد که مهمترین وجه آن، انجام پرواز و هندلینگ توسط بخش خصوصی است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط مکانی و همچنین موقعیت خوب فرودگاه زنجان، پروازهای متعدد آموزشی و شخصی توسط بخش خصوصی در آن انجام می‎شود و تمام کارکنان فرودگاه می‎کوشند تا خدمات مناسبی را ارائه کنند.

مدیرفرودگاه زنجان تعامل موثر با مسئولان ارشد استان به منظور استفاده از ظرفیت‎های فراهم شده در حوزه‎های فرودگاهی و ایجاد مسیرهای جدید پروازی از برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: در این زمینه مذاکرات مختلفی با کمک مسئولان استان، نمایندگان مجلس برای برقراری پرواز در مسیرهای تهران، عتبات عالیات، کیش و ترکیه انجام داده‎ایم که امیدواریم که هرچه سریع‎تر به نتیجه برسد تا بتوانیم به مطالبات و درخواست‎های مردم و تجار این استان پاسخگو باشیم.

وی عنوان کرد: تسریع در اتمام پروژه‎های در حال انجام فرودگاه و بهره‎برداری سریع‎تر از آنها ماموریت دیگری است که مدیرعامل شرکت برعهده مدیر فرودگاه زنجان گذاشته است.

قاسمی در این رابطه افزود: در سال‎های گذشته و سال 97، کارهای خوبی در رابطه با ساخت و بهسازی در این فرودگاه انجام شده و در شش ماه ابتدایی سال 97 کار زیباسازی، مناسب‎سازی و توسعه ورودی ترمینال و دیگر بخش‎های مسافری و بهسازی سرویس‎های بهداشتی سالن‎های پروازی به طور کامل انجام شده است و امیدواریم با کمک استان دوباره پروژه توسعه ترمینال این فرودگاه تامین اعتبار شود تا بتوانیم کار را به اتمام برسانیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر