logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۰۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

بازدید 97738 نفر از جاذبه های گردشگری استان زنجان/ گنبد سلطانیه در صدر بازدیدهای نوروزی قرار دارد

بازدید-97738-نفر-از-جاذبه-های-گردشگری-استان-زنجان-گنبد-سلطانیه-در-صدر-بازدیدهای-نوروزی-قرار-دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 4 فروردین ماه سال جاری کل بازدیدهای انجام شده از جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری استان زنجان97 هزار و 738نفر بوده است.

 یحیی رحمتی امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طی روز چهارم فروردین ‌ماه امسال 2 هزار و 843 نفر از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 756 نفر نیز از موزه رختشویخانه در این روز بازدید کردند، افزود: همچنین تعداد بازدید از موزه مردان نمکی نیز 1 هزار و 893 نفر بوده است.

این مسئول تعداد بازدید از غار کتله‌ خور را 967 نفر اعلام کرد و گفت: کل بازدیدهای انجام شده از جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری استان نیز 97 هزار و 738نفر از روز 28 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به بازدید مستمر از اماکن اقامتی برای بازرسی روند خدمت‌ رسانی به مسافران بیان کرد: در همین راستا از 28 اسفندماه تا سوم فروردین سال‌جاری، تعداد 267 مورد نظارت از تاسیسات خدمات گردشگری استان زنجان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش یافته است.

رحمتی با اشاره به اینکه در پنج روز نخست تعطیلات 87 مورد نظارت بر مراکز اقامتی استان انجام شده است، تصریح کرد: همچنین تعداد بازدید از مراکز بین‌راهی استان 94 مورد و دفاتر خدماتی مسافرتی نیز 16 مورد بوده است.

رحمتی همچنین از انجام 110 مورد بازرسی از مراکز اقامتی موقت استان از جمله کمپ‌ها، مهمانسراها، خانه مسافر و ... خبر داد و گفت: در این مدت  6 مورد تذکر برای مراکز اقامتی، 11 مورد تذکر برای مراکز پذیرایی و  یک مورد تذکر به دفتر خدمات مسافرتی ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: همچنین به خاطر خدمات مطلوب به گردشگران، دو مورد تشویق به واحدهای اقامتی و یک مورد تشویق هم به یک مرکز پذیرایی ابلاغ شده است.

وی در ادامه از استقبال مسافران از فعالیت ستاد خدمات سفر استان زنجان از جمله برپایی فروشگاه‌های صنایع دستی و همچنین اتوبوس گردشگری خبر داد و گفت: همین امر موجب افزایش ماندگاری مسافران در زنجان شده است.

رحمتی ادامه داد: در حال حاضر 411 فروشگاه صنایع دستی در سراسر استان، صنایع دستی زنجان از جمله چاقو، مس، ملیله، چاروق و ... را عرضه می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر