logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مديركل ميراث فرهنگي زنجان:

30 اسفند موزه های استان زنجان آماده بازدید علاقه مندان است/نظارت های نوروزی شدت می یابد

30-اسفند-موزه-های-استان-زنجان-آماده-بازدید-علاقه-مندان-است-نظارت-های-نوروزی-شدت-می-یابد

مديركل ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 30 اسفند موزه های استان زنجان آماده بازدید علاقه مندان است و مردم و گردشگران می توانند از موزه های استان بازدید کنند.

يحيي رحمتي امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: 30 اسفندماه سال جاری تمامي موزه هاي استان برای بازدید باز است.

وی با بیان اینکه موزه های برای استفاده مطلوب مردم و گردشگران باز است، تصریح کرد: تلاش شده است تا مردم صورت تمايل تحويل سال خود را در داخل موزه ها يا محوطه هاي تاريخي بگذرانند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه موزه ها موظف به چيدن سفره هفت سين نوروزی هستند، خاطرنشان کرد:برنامه ریزی های لازم برای سفر خوش هموطنان در استان زنجان انجام شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه يك هزار و 286 نفر در دومين روز از آغاز طرح ستاد اجراي خدمات سفر نوروز 96 ، در زنجان اقامت داشتند، خاطرنشان کرد:در روز 26 ام اسفندماه، يك هزار و 286 نفر در استان زنجان اقامت داشتند كه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 163 درصد رشد داشته است.

رحمتی گفت: از اين تعداد مسافر، 140 نفر در هتل هاي استان با رشد يك درصدي، 186 نفر در مهمانپذيرها با رشد 88 درصدي، 33 نفر در هتل آپارتمان ها با رشد 27 درصدي و 927 نفر در ساير مراكز اقامتي استان با رشد 312 درصدي نسبت به سال 94 اسكان داشته اند.

وی با مقايسه  آمار سال گذشته، افزود: در روز 26 ام اسفندماه سال 94 مجموع اقامت هاي استان 489 نفر بود كه از اين تعداد 139 نفر در هتل ها، 99 نفر در مهمانپذيرها، 26 نفر در هتل آپارتمان ها و 225 نفر در ساير مراكز اقامتي استان اقامت داشته اند.

وی با بیان اینکه بزرگترين بناي آجري جهان نيز ديروز پذيراي گردشگران بود، افزود: در روز دوم از ايام طرح ستاد خدمات سفر، رشدي 116 درصدي در شمار بازديدكنندگان از گنبد سلطانيه را نسبت به مدت مشابه در سال 94 شاهد بوده ايم.

يحيي رحمتي در خصوص آمار بازديد از رختشويخانه و موزه مردان نمكي گفت: روز پنج شنبه 26 ام اسفند در بازديد از  موزه مردم شناسي و بناي رختشويخانه و موزه عمارت ذوالفقاري و مردان نمكي به ترتيب رشد 85 درصدي و 160 درصدي را نسبت به 26 ام اسفند سال 94 شاهد بوده ايم.

همچنين رحمتي خبر داد كه 63 مورد بازديد نظارتي در روز 26 ام اسفندماه انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر