logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای شهر زنجان مطرح شد

از ضرر شهرداری زنجان در پروژه ولیعصر(عج) تا تاکید بر برون سپاری فضای سبز به بخش خصوصی

از-ضرر-شهرداری-زنجان-در-پروژه-ولیعصر(عج)-تا-تاکید-بر-برون-سپاری-فضای-سبز-به-بخش-خصوصی

آخرین جلسه شورای شهر زنجان در سال 97 با حضور اعضای شورا و شهردار زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا؛ مسیح‌اله معصومی امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به سهم شهرداری زنجان از زمین‌های پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اظهار کرد: سهم شهرداری زنجان از محل ارزش افزوده 25 درصد یعنی 25 میلیارد تومان و از محل نقشه‌ها نیز 25 درصد معادل 25 میلیارد تومان بود که شورا 25 درصد ارزش افزوده را حذف و سهم شهرداری زنجان از محل ماده 101 را نیز 10 درصد کرد که مبلغ 10 میلیارد تومان قید شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مصوبه شورا را دارد و ما مصوبه را اجرا کردیم، ابراز کرد: ما حتی چک دریافت کرده و آن را به پیمانکار داده‌ایم.

نصیری عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه باید 10 درصد از ارزش کل زمین‌ها به شهرداری داده شود، افزود: در این سهم شهرداری زنجان بیشتر از 10 میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که در این گونه موارد سهم شهرداری را نقدی حساب کنند، عنوان کرد: ما باید سهم خودمان را زمین دریافت کنیم تا مانند این پروژه به مشکل برخورد نکنیم.

حمیدرضا حمیدی دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در این رابطه گفت: با احتساب سه 10 درصدی شهرداری زنجان می‌توان گفت که ارزش سهم شهرداری 22 میلیارد تومان است.

مسعود مرادخانی دیگر عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه برخی از ارزیابی کارشناسان به ضرر شهرداری تمام می‌شود، ادامه داد: کارشناسان گاهی انصاف را رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در زمینه سهم شهرداری زنجان از زمینهای پروژه ولعیصر(عج) نیز ملاک باید بهای زمین‌ها باشد.

سجاد خدایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه همه می‌دانیم در این زمینه رویکرد شورا و شهرداری مثبت است، عنوان کرد: حتی اگر نوساتنات قیمت را لحاظ نکنیم وقتی مجوز ماده 101 اتفاق افتاده قیمت زمینها افزایش یافته است.

وی افزود: باید 10 درصد زمینها را با در نظر گرفتن ملاکهایی انتخاب می‌کردیم و بنده نیز اعتقاد دارم که حق و حقوق شهرداری زنجان باید اخذ شود.

در ادامه این جلسه اعضای شورا رای ارزیابی مجدد برای قیمت زمینهای سهم شهرداری در آن مقطع شدند.

اعضای شورا در این جسله به اختصاص 10 میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های پرورشی در مدارس موافقت کردند.

نرخ جدید کرایه‌های اتوبوسهای درون شهری زنجان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه شد، شهرداری زنجان قیمتهای پیشنهادی خود را به شورا آورده بود.

برون سپاری بحث فضای سبز شهر زنجان و امور شهری منطقه چهار زنجان که جدیدا اضافه شده نیز از جمله بحثهایی بود که اعضا و شهردار زنجان توضیحاتی در این زمینه ارائه کردند.

شهردار زنجان اعتقتاد داشت که برای خلاصی از مشکلات پیش آمده در خصوص نیروهای فصلی و فضای سبز شهرداری باید امور را به بخش خصوصی واگذار کرد

اعضای شورا نیز هر یک نظرات خود را ر زمینه مزایا و معایب این موضوع مطرح کردند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر