logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۰۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد

بخش محتوایی مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد/برگزاری دوره تربیت مشاوره دینی در زنجان

بخش-محتوایی-مراسم-اعتکاف-مورد-توجه-قرار-گیرد-برگزاری-دوره-تربیت-مشاوره-دینی-در-زنجان-

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:باید بخش محتوایی مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ضعف در برگزاری مراسم اعتکاف در سال‌ های آینده نباشیم.

به گزارش موج رسا; حجت ‌الاسلام مسعود صفی ‌یاری امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی اظهار داشت: اعتکاف به عنوان یکی از رویش‌ های انقلاب اسلامی محسوب می شود که خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه‌ این مراسم معنوی در سطح استان زنجان انجام شده است.

وی برضرورت جلوگیری از تداخل برنامه‌ ریزی در برگزاری آئین اعتکاف تاکید کرد و گفت: با هماهنگی هیئت ‌امنای مساجد می توان این مراسم را به نحو مطلوبی برگزار کرد.

این مسئول بیان داشت: باید بخش محتوایی مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ضعف در برگزاری مراسم اعتکاف در سال‌ های آینده نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه توازن جشن و عزا در استان زنجان طی چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه این مهم به خوبی در استان زنجان محقق شده است.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه باید مناسبت‌ های ماه شعبان برجسته شود تا در جامعه جلوه و نمود خوبی داشته باشد،بیان داشت: باید حال و هوای معنوی این ماه به خوبی به جامعه انتقال داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: یکی از مهم‌ترین اعمال عبادی ماه مبارک رجب، سنت نیک و مهم اعتکاف در ایام ‌البیض است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده است.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: هیئت‌ های مذهبی توانمند و مستعد در زمینه برگزاری آئین‌های جشن در اعیاد و مناسبت ‌های مذهبی شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه نشست تخصصی ستاد شئون از اول سال آینده ساماندهی می ‌شود، گفت: نشست دوم در سال آینده در حوزه مدیریت نشاط معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای جلسات محوری برای هیئت‌ های محوری سخنران از مرکز در نظر گرفته می شود، افزود: این رویکرد در سال آینده به جد مورد توجه قرار می ‌گیرد.

صفی‌یاری با اشاره به اینکه مشاوره‌های دینی از دریچه دینی باید صورت گیرد، ادامه داد: در زمینه ارائه مشاوره ‌های دینی در استان مشکلاتی وجود دارد که تبلیغات اسلامی استان زنجان دوره تربیت مشاوره دینی را برگزار می کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر