logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۰۲۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با اعتبار 1400 میلیارد دلار؛

36 هزار شغل در استان زنجان حفظ و ایجاد می شود/ سرمایه گذاری صنعتی هزار میلیارد تومانی در زنجان

36-هزار-شغل-در-استان-زنجان-حفظ-و-ایجاد-می-شود-سرمایه-گذاری-صنعتی-هزار-میلیارد-تومانی-در-زنجان

استاندار زنجان گفت: یک هزار و 400 میلیارد دلار اعتبار به استان اختصاص یافته است تا 36 هزار شغل را حفظ و ایجاد کنیم.  

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در آخرین نشست خبری در سال 97،اظهار داشت: تلاش داشتم برخی مشکلات رسانه های استان را حل کنم اما به قدری مسائل انباشته وجود داشت که نتوانستم حل کنم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های اصلی استانداری معاون سیاسی- امنیتی است که برای هر استانداری حضور معاون سیاسی مهم است، افزود: تلاش کردیم نیروی حرفه ای از مجموعه وزارت کشور در این جایگاه قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات در سال آینده، افزود: باید این انتخابات به مقوم های اتحاد و میثاق ملی تبدیل شود.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط عمومی اعتقاد دارم باید انسجام و اتحاد بیشتری بین رسانه ها و روابط عمومی باشد.

حقیقی یادآور شد: فردی از بدنه وزارت کشور به پست روابط عمومی استانداری زنجان انتخاب شد که قرار است وی هئیت اندیشه ورز رسانه و شورای اطلاع رسانی استان را تشکیل داده  و ارتباط مدیران با رسانه حسنه کند.

وی یادآور شد: در سه ماه گذشته اقدامات مطلوبی انجام شده است که یکی از بخش ها ارتباط با مردم، اقشار و گروه ها بوده است که در حد توان و بضاعت انجام شده است.

 

*قیمت مرغ در 11500 ثابت ماند

این مقام مسئول افزود: تنها استانی هستیم که قیمت مرغ را در 11 هزار و 500 تومان نگه داشته و بیش از 80 هزار تن در استان توزیع می شود.

استاندار زنجان بیان داشت: شعبی برای تامین مرغ رستوران ها با قیمت یک هزار تومان کمتر از کف بازار کشور تعیین شده است.

حقیقی با بیان اینکه تلاش کردیم جلسات محوری در واحدهای تولیدی برگزار شود که منجر به حل مشکلات این واحدها شد، افزود: گفت وگو با بخش خصوصی نیز مفصل و جدی برگزار شد.

وی یادآور شد: نقشه راه استان مشخص شده است و 40 پروژه جزو برنامه های زنجان برای ادامه راه در سال آینده است.

 

*زنجان استان اول در زمینه مازاد در آمد

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه مازاد درآمد با 250 میلیارد تومان دریافتی در کشور رتبه اول را داریم.

استاندار زنجان افزود: این درآمد بیشتر مربوط به سرمایه گذاری خارجی و اخذ مالیات از 39 دفتر واحدهای تولیدی فعال در تهران است.

وی افزود: بیش از یک هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری صنعتی با 6 هزار فرصت شغلی برای سال آینده پیش بینی شده است که در زمینه توسعه واحدهای تولیدی سرمایه گذاری شده است.

حقیقی افزایش زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی را از برنامه های استان در سال آینده عنوان کرد و گفت: در زمینه شوینده ها، فولاد،نساجی و پوشاک می توان زنجیره تولید را افزایش داد.

وی یادآور شد: 290 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان عملیاتی شده است و تلاش می شود از اشتغال موجود دفاع کرده و از اشتغال جدید پیگیری شود.

این مقام مسئول بیان داشت: یک هزار و 400 میلیارد دلار اعتبار به استان اختصاص یافته است تا 36 هزار شغل را حفظ و ایجاد کنیم.

 

* 26 معدن راکد زنجان تعیین تکلیف شد

استاندار زنجان با اشاره به اختصاص 3 میلیون دلار برای واحدهای تولیدی با مشکلات اساسی خبر داد و گفت: 26 معدن راکد استان زنجان تعیین تکلیف شده است.

حقیقی با بیان اینکه 455 میلیون دلار صادرات استان محقق شده است، افزود: برای اقشار کم درآمد و جوانان مسکن ارزان قیمت در اختیار گذاشته می شود که در تدارک شناسایی زمین در این زمینه هستیم.

وی گفت: 50 کیلومتر به بزرگ راه های استان زنجان اضافه می شود تا به استاندارد در این زمینه نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار هکتار در استان زنجان به آبیاری نوین مجهز می شود،افزود: در زمینه اشتغال کشاورزی استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است که تلاش می شود این بخش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان بیان داشت: پروژه های زمین مانده استان زنجان بررسی شده است که شهرک برق، الکترونیک و آی تی یکی از این پروژه ها محسوب می شود که تلاش می شود این شهرک راه اندازی شود.

حقیقی با اشاره به پروژه سبزه میدان زنجان ،گفت: از پاساژ سازی در سبزه میدان جلوگیری شده است و 20 میلیارد تومان از ستاد بازآفرینی به این امر اختصاص یافت و این پروژه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تکلیف پسماندهای استان در سال آینده مشخص می شود که به سود مادی و معنوی در زنجان منجر می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زمینه امنیت سرمایه گذاری در رتبه سوم کشور هستیم، افزود: پرواز زنجان - مشهد انجام و پرواز عتبات نیز در حال پیگیری است.

حقیقی گفت: همه اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اختصاص می یابد که می تواند گشایش خوبی در اجرای پروژه های استان زنجان داشته باشد.

وی با اشاره به رتبه دوم زنجان در زمینه فضای کسب و کار،بیان داشت: 5 هزار نفر در طی دو سه سال گذشته در استان زنجان بازنشسته شده اند که علیرغم این موضوع،بیمه اجباری استان  از 104 هزار نفر به 112 هزار نفر رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شناسنامه روستاهای استان تهیه می شود،افزود: تحت پوشش قرار دادن روستاییان و اختصاص تسهیلات کم درصد از برنامه های سال آینده محسوب می شود.

*انتخابات زنجان آسیب شناسی می شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین اقدامات در سال آینده انتخابات است،بیان داشت: انتخاباتی موفق است که آسیب شناسی خوبی از آن انجام شود.

حقیقی گفت: رعایت قانون، اعتماد سازی و افزایش مشارکت مردم از برنامه ها در زمینه اجرای مطلوب انتخابات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید حق به حقدار برسد و قانون به خوبی رعایت شود، افزود: تبلیغات زود هنگام برای انتخابات ممنوع است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر