logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۰۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

8 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان زنجان متلاشی شد/ 222 نفر در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند

8-باند-تهیه-و-توزیع-مواد-مخدر-در-استان-زنجان-متلاشی-شد-222-نفر-در-اثر-تصادفات-رانندگی-جان-خود-را-از-دست-دادند

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش میزان تصادفات رانندگی در استان زنجان گفت: در سال جاری 222 نفر در اثر تصادفات رانندگی درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع تصادفات و ناهنجاریها حوزه ترافیکی اظهار کرد: تنها مولفه‌ای که در استان با زیبایی‌های استان همخوانی ندارد فرهنگ نامطلوب ترافیکی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه این موضوع علاوه بر مشکلاتی متعددی که ایجاد می‌کند فشار کاری نیروهای انتظامی را افزایش می‌دهد و هم این موضوع شایسته فرهنگ زیبای زنجان نیست افزود: این حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سردار جهانبخش با اشاره به انتظام بخشی و ارتقای امنیت اخلاقی در حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد: توجه به این حوزه نیز خواست مردم بوده و در نظر سنجی‌ها یکی از خواسته‌های مردم این است که نظارت جدی‌تری در حوزه عفاف و حجاب با مشارکت مردم انجام شود.

وی بیان کرد: یکی بحث‌هایی هم که اگر مدیریت نشود می‌تواند در جامعه مشکل ساز باشد بحث مواد مخدر است که در اولویتهای نیروی انتظامی است که در امسال و جزو اولویت‌های نیروی انتظامی بوده و سال آینده نیز برنامه‌های مهم نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در طول یک سال اخیر بیش از یک تن و 330 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر را در سطح استان داشتیم خاطر نشان کرد: این حجم از کشفیات برای برخورد با حجم آسیبی که این مواد خانمان سوز ایجاد می‌کند کفاف نمی‌کند و قطعا تلاش بیشتری را در این حوزه خواهیم داشت.

وی با اشاره به بحث مقابله با قاچاق در استان زنجان عنوان کرد: نقطه برجسته در بحث قاچاق امسال مقابله با قاچاق سوخت بود که با 111 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

جهانبخش با بیان اینکه در حوزه سرقت نیز متاسفانه در اغلب سرقت‌ها افزایش داشتیم عنوان کرد: سرقت قطعات خودرو و سرقت اماکن خصوصی بیشترین سرقت‌ها را داشتیم.

وی افزود: امسال 30 درصد سرقت‌ها توسط افرادی انجام شده که فاقد سابقه بودند و این عدد برای ما خوشایند نیست و این نشان می‌دهد که جا برای کار در حوزه پیشگیری اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: بیشترین سرقت‌های ما امکان خصوصی و قطعات خودرو است و سرقت قطعات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده و سرقت اماکن خصوصی نیز 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه وقوع جرائم نیز با کاهش 40 درصدی سرقت به عنف در سطح استان مواجه بودیم عنوان کرد: در بخش خیانت در امانت نیز 41 درصد افزایش داشتیم که این افزایش برای خوب نیست.

سردار جهانبخش با اشاره به افزایش 86 درصدی قتل در استان زنجان بیان کرد: امسال تعداد قتل‌ها اتفاق افتاده در استان زنجان به 26 مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت استان زنجان در تصادفات بیان کرد: میزان تصادفات در استان زنجان امسال 122 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه 222 نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند بیان کرد: از این تعداد 12 نفر مربوط به اتوبان 22 بهمن است.

وی با اشاره به اینکه امسال 37 نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند بیان کرد: در تصادفات فوتی امسال 20 درصد افزایش داشتیم.

سردار جهانبخش با بیان اینکه حوزه ترافیکی و فرهنگ رانندگی نیاز به انتظام بخشی خاصی است بیان کرد: به خاطر نوسانات قیمت اعمال قانون کاهش یافته و کمتر از برگه جریمه استفاده شده است و از طرفی کاهش اعمال قانون منجر به افزایش تصادفات رانندگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان 351 هزار خودروی سواری وجود دارد افزود: همچنین ۲۹۰ هزار موتور سیکلت نیز در استان زنجان وجود دارد که نسبت به جمعیت بسیار بالا است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به میزان صدور گواهینامه در استان زنجان افزود: امسال در استان زنجان 21 هزار گواهینامه صادر شد.

وی به کاهش آمار نزاع در استان زنجان عنوان کرد: میزان خشونت و نزاع در استان زنجان امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر