logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۰۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

روز زن بهانه ای برای تبیین دیدگاههای فاطمی و علوی در ارتباط با خانواده ها است/ باید موانع اقتصادی پیشرفت و ارتقای فرهنگی برداشته شود

-روز-زن-بهانه-ای-برای-تبیین-دیدگاههای-فاطمی-و-علوی-در-ارتباط-با-خانواده-ها-است-باید-موانع-اقتصادی-پیشرفت-و-ارتقای-فرهنگی-برداشته-شود

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: روز زن بهانه‌ای است برای تبیین دیدگاه‌های فاطمی و علوی در ارتباط با خانواده و زن، لذا فاطمه س۱۴۰۰ سال و بلکه به لحاظ اولیت در خلقت، تاریخ بشریت را متحول کرده است، پس چرا ما از این ظرفیت استفاده نکنیم؟

به گزارش موج رسا; به نقل از شمیم ماهنشان،حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به  ۲۰ جمادی الثانی، فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) (سال دوم یا پنجم بعثت)و روز زن و روز مادر/ تولد حضرت امام خمینى(ره)  (۱۳۲۰ ه.ق/ ۱ مهر ۱۲۸۱ ه.ش)اظهارداشت: چرا همه جا فاطمه س را صدا بزنیم، ولی زندگی‌مان و خانواده‌مان دینی نباشد؟؟

وی افزود: در نگاه فاطمی زن یک انسان است، اگر انسان غیر مؤمن هیچ ارزش و بهایی ندارد، و بلکه پست‌تر از پست‌ترین‌هاست، در نگاه فاطمی آن چه ارزش‌ دارد، زن مؤمن است. الگوی زن مؤمن فقط فاطمه است و لاغیر/ پس اندیشه های اجتماعی جامعه ما باید فاطمی باشد

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به روز ملى شدن صنعت نفت ایران (۱۳۲۹ ه.ش) گفت: ملی شدن صنعت نفت یک پدیده مهم تاریخی بود که با راهنمایی‌ها و ارشادات روحانیت و مرجعیت به برخی ثمرات رسید و البته با جدا شدن از روحانیت، نتایج لازم و مورد انتظار تحقق پیدا نکرد.

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به سه شنبه  ۱ فروردین  ۲۲ جمادی الثانی / آغاز سال ۱۳۹۶ ه. ش (عید نوروز)، با تحول سال باید قلب هایمان نیز تحول یابد ، ولی امروزه  عید بهانه‌ای برای دنیاگرایی هر چه بیشتر برای همه شده است.

وی با بیان اینکه  پیامبر (ص) فرمود: با آمدن بهار قیامت را بیشتر یاد کنید. اما امروز عید را مایه فراموشی آخرت قرار داده‌‌ایم. به جای اینکه عاملی برای یاد قیامت باشد، افزود: از جهانی شدن نوروز هم برای ترویج فرهنگ دینی استفاده کنیم، نه برای ترویج خرافات و فرهنگ طاغوتی سلسله ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مردم ما مرگ بر شاه را فقط به محمدرضا نگفتند. انقلاب اسلامی با قدرت خود پدیده شاهنشاهی را در ایران اسلامی به زباله دان تاریخ فرستاد. چرا باید از نوروز فقط ترقه‌بازی و آتش‌سوزی و تخریب اقتصاد و فرهنگ جامعه را نشان دهیم.

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به مناسبت های تقویم و برخی از مشکلات مردم اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم  انقلاب فرمودند: مسئولان بیشتر به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند. البته در نظام اسلامی فرهنگ  زیربنا و اصل است، اما باید موانع اقتصادی پیشرفت و ارتقای فرهنگی را برداریم.

وی افزود: فرهنگ سر جامعه و اقتصاد بدنه آن است. اگر مغز دستور دهد، ولی اعضای بدن سالم نباشد، این دستور مغزی فایده‌ای ندارد، بدنه جامعه خادم فرهنگ است و باید سلامت و توان لازم برای خدمت را داشته باشد.

*باید موانع اقتصادی پیشرفت و ارتقای فرهنگی برداشته شود

خطیب جمعه ماهنشان گفت: در عین حال برخی مشکلات در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی، مربوط به زمینه‌های فکری و فرهنگی است. برخی اعتقاد لازم را ندارند و به دنبال نظریه‌های غربی هستند. تفکر غربی غیر از این که نجات بخش نیست، به دلیل ایجاد تعارض در اداره مملکت، در ایران اسلامی به درد نمی‌خورد. حتی آن ثمره‌ای را که در غرب داشته، برای ایران نخواهد داشت.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: در سال جدید دشمن‌ها را خوب بشناسیم. هر گونه تغییر در سازمان ملل، صرفا عوض کردن مهره‌هاست. پس دل خوش به دشمن نباشیم.پس دشمنی‌ها بوده و خواهد بود و تنها راه پیروزی مقاومت است.

وی افزود:  ببینید حشد الشعبی و بسیج مردمی عراق را که با الهام از بسیج ایران به چه نتایج بزرگی رسید. حال که دیگران از ما درس می‌گیرند، تصمیم بگیریم در سال نو ترس را کنار بگذاریم و با بصیرت تمام گول آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان را نخوریم.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: در عین حال تقویت بنیه دفاعی جزء ضروریات اساسی است. رونمایی از تانک کرار موجب غرور و عزت ملی است. و به فرزندان ایرانی دست مریزاد می‌گوییم. این نخبگان هستند که موجب افتخار هستند. به این‌ها افتخار کنیم. این همان درون‌بینی است که حضرت آقا در تبیین اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کردند.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  نه نخبه‌نمایانی که جیره‌خوار کشورهای غربی هستند. و تأسف‌بارتر اینکه برخی‌  به جای دیدن نخبگان ایثارگر و دلسوز ایران‌نشین، بیشتر دغدغه نمایان خائن خارج نشین را داریم.

وی افزود: پس رویکرد ما باید معطوف به توانمندی‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داخلی باشد. این‌ها باید چشم‌انداز ما باشد نه سند نکبت‌بار ۲۰۳۰ یونسکو که عامل آمریکا و کشورهای غربی استعمارگر است. این گونه سندها هیچ وقت برای ایران راهگشا نبوده ااند.

خطیب جمعه ماهنشان تأکید کرد: یکی از رویکردهای مهم دینی مبتنی بر تقوا، توجه به انتقادات است؛ به ویژه مسئولان از انتقادات ناراحت نشوند.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: پیرو برخی موضعگیری‌ها در ارتباط با مسائل فرهنگی و دینی به ویژه نماز جمعه در استان زنجان‏، توجه مسئولان،‌ به ویژه مسئولان اجرایی را به مواردی جلب می‌کنم.اولاً با دلایل مختلف عقلی و نقلی، تریبون نماز جمعه تریبونی مقدس بوده و وظیفه آن هدایت جامعه به سوی معنویت و ایمان الهی  و رفع موانع این مسیر است.

وی افزود: سکوت در برابر برخی ضعف‌ها و احیانا خطاها، خلاف فلسفه تشریع خطبه‌های نماز جمعه بوده و از طرفی خواست مردم هم موضعگیری‌های شفاف ائمه جمعه است؛ ثانیاً نماز جمعه و امام جمعه نهادی مستقل بوده و وظیفه آن پوشاندن نقاط ضعف افراد نبوده و در عین حال یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی است و دغدغه ائمه محترم جمعه صرفاً موفقیت همه اجزای نظام است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: ثالثاً: به نظر می‌رسد انتقادهای صورت گرفته در این تربیون به نفع نظام و مسئولان نظام است که با مد نظر قرار دادن آن به اصلاح وضع موجود هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بپردازند.

حجت الاسلام زاهدی پور در نهایت، با تشکر از همه زحماتی که در ارتباط با اداره امور کشور، صورت می‌گیرد، اظهارداشت: اعتقادمان بر این است که بخش مهمی از مشکلات قابل حل و یا کاهش است و به همه عزیزان توصیه می‌کنیم‌ به جای فرافکنی و حمله به دیگران و توجه به حاشیه‌ها، به حل مشکلات و کاهش آلام و دردهای مردم بپردازند.

وی افزود: در عین حال ائمه جمعه نیز وظیفه خود می‌دانند که به صورت خصوصی و عمومی و با راهنمایی‌ها و ارشادات مرتبط، به بهتر شدن وضعیت موجود کمک کنند. و نهایت اینکه اگر چه با غبارآلود شدن فضا همه ضرر خواهند کرد، همچنانکه در هوای خوزستان اینگونه بود، اما بیشترین ضرر متوجه فرافکنان و جوسازان خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر